Polak solidarny z przedsiębiorcami

opublikowano: 30-12-2020, 16:23

Pracownicy i pracodawcy, klienci i dostawcy – wszyscy płyniemy tą samą łodzią, więc musimy się wspierać.

Jest jeszcze na tym świecie bezinteresowność. Przekonali się o tym pracownicy restauracji Nighttown w Cleveland w Ohio. Jeden z gości zamówił piwo za 7 USD. Wychodząc, wręczył szefowi placówki napiwek i poprosił, by podzielił się z personelem. Menedżer zdziwił się, że trzyma w ręce 3 tys. USD! Klient zaznaczył, że to nie pomyłka. Chciał wspomóc lokal, który następnego dnia miał być zamknięty z powodu pandemii.

Tylko razem:
Tylko razem:
Jeśli nie połączymy swoich sił w walce z kryzysem, iskierki optymizmu w społeczeństwie zgasną.
Adobe Stock

Polacy rzadko są tak zamożni jak ów Amerykanin, ale wsparcie dla przedsiębiorców w okresie lockdownu deklaruje ponad 70 proc. Kowalskich. W momencie wchodzenia w kolejny etap obostrzeń biznes może liczyć na 53 proc. konsumentów, którzy z solidarności wybierają produkty i usługi swoich ulubionych dostawców – wynika z badań wykonanych dla Fundacji Firmy Rodzinne. Zdaniem respondentów w najgorszej sytuacji znalazły się gastronomia, turystyka i hotelarstwo, a także kultura i rozrywka oraz uroda i kosmetyki.

W ramach tarczy branżowej pomoc mają uzyskać prawie wszystkie z wymienionych sektorów. Nie wiadomo jednak, czy zapowiedziane na styczeń wsparcie będzie skuteczne i przyjdzie na czas. Wielu z nas ma wątpliwości, skoro ponad jedna czwarta ankietowanych obawia się utraty pracy i w niewielkim stopniu zależy to od miejsca zatrudnienia.

– Przyszłość jest niepewna zarówno z punktu widzenia pracowników, jak i pracodawców. Niewiele można zaplanować. Zapewnienie zatrudnionym bezpieczeństwa jest znacznie większym wyzwaniem niż przed pandemią – mówi Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne, pomysłodawczyni badania.

Kto w łatwiejszych czasach stworzył dobre relacje ze swoimi pracownikami, dostawcami i klientami, teraz może liczyć na ich pomoc.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane