Portfel wzrasta, ale z dotrzymaniem 4 proc. rentowności może być ciężko.
Na 10 mld zł opiewał na początku lipca portfel zamówień Polimeksu-Mostostalu.— Dzięki złożeniu przez nas oferty z najlepszą ceną na odcinek autostrady A-4 na trasie Rzeszów — Jarosław w wysokości 1,8 mld zł netto i dwóm kontraktom na liniach kolejowych w rejonie Bochni i Ciechanowa nasz portfel rośnie o prawie 3 mld zł. Dodając do tego kontrakt na trasę S-69, którego wartość wynosi około 600 mln zł, to kontraktacja przekracza już 10 mld zł — mówi Konrad Jaskóła, prezes Polimeksu.Prezes podtrzymał zapowiedzi dotyczące dynamiki przychodów na poziomie 5 proc. w tym roku i 10 proc. w przyszłym (wobec 4,8 mld zł w 2009 r.). Co do rentowności, która według szacunków miała wynieść około 4 proc. na koniec roku, prezes Polimeksu nie chciał jej określać.— Najwyraźniej zarząd zweryfikował założenia. Wpływ na to miał z pewnością słaby pierwszy kwartał roku, spowodowany surową zimą oraz później powodzią.Polimex zbliży się do 4-procentowej rentowności, ale później niż planował — komentuje Adrian Kyrcz z DM IDMSA.