Polsat rozmawia z Vivendi

Radosław Omachel
15-11-2002, 00:00

Grupa Polsat jest zainteresowana polskimi aktywami Vivendi Universal. Zygmunt Solorz przeprowadził już wstępne rozmowy w tej sprawie. Chodzi już nie tylko o platformę Nowa Cyfra+, ale przede wszystkim o zakup 51 proc. akcji Elektrimu Telekomunikacji.

W rozmowie z agencją ISB Zygmunt Solorz, szef rady nadzorczej i właściciel Polsatu, zapowiedział, że jego stacja chce wziąć udział w konsolidacji polskich aktywów Vivendi Universal.

— Prowadzimy wstępne rozmowy z Vivendi. Interesuje nas konsolidacja sieci kablowych, platform cyfrowych i połączenie telekomunikacji z mediami — mówi Zygmunt Solorz.

Polsat jest zainteresowany wejściem do konsorcjum, które zamierza kupić od Vivendi Universal 51-proc. pakiet akcji Elektrimu Telekomunikacji (ET).

— Jeśli porozumieją się wszyscy uczestnicy konsorcjum, bylibyśmy zainteresowani jego rozszerzeniem — dodaje Zygmunt Solorz, szef rady nadzorczej i właściciel Polsatu.

Dotychczas udział w konsorcjum deklarował Eastbridge, BRE Bank oraz Citigroup. Konsorcjum było tworzone z myślą kupna od Vivendi i Elektrimu w sumie 100 proc. akcji ET, które następnie miały być odsprzedane Deutsche Telekom. Zdaniem Zygmunta Solorza, konsorcjum mogłoby być poszerzone nawet o sam Elektrim, który ma 49 proc. akcji w ET i potrzebuje gotówki na spłatę długu u obligatariuszy.

Do ET należy także warszawska sieć telewizji kablowej Aster City (380 tys. abonentów). Wkrótce ma zostać rozstrzygnięty przetarg na tę sieć. Polsat rozważał udział w przetargu, ale ostatecznie nie złożył oferty, gdyż według jego szefa „cena okazała się zbyt wysoka”. Zygmunt Solorz liczy natomiast na konsolidację tych aktywów z ich nowym nabywcą. Polsat jest obecnie właścicielem sieci kablowej Dami w Radomiu i kilku mniejszych kablówek, liczących około 100 tys. abonentów.

Jego właściciel zaznacza, że ewentualne wydatki na konsolidację mógłby sfinansować na przykład z kredytu.

Na drugi plan spadły poszukiwania inwestora dla Polsatu.

— Dzisiaj nie szukamy inwestora. Koncentrujemy się przede wszystkim na rozwoju stacji. Pozyskanie inwestora nie jest naszym priorytetem — mówi Zygmunt Solorz.

Dodał, że Polsat jest w stanie samodzielnie finansować inwestycje programowe i marketingowe wysokości kilkunastu milionów dolarów w najbliższych latach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polsat rozmawia z Vivendi