Polska dobrze wypadła na MAPIC

AYA
opublikowano: 2007-11-20 00:00

Cannes to nie tylko snobistyczny, śródziemnomorski kurort, ale także miejsce jednych z największych w Europie targów nieruchomości.

Cannes to nie tylko snobistyczny, śródziemnomorski kurort, ale także miejsce jednych z największych w Europie targów nieruchomości.

Co roku w listopadzie spotykają się na Riwierze Francuskiej firmy i profesjonaliści z branży centrów handlowych: deweloperzy, inwestorzy, architekci, zarządcy, pośrednicy w wynajmie, sieci handlu detalicznego. Na targach MAPIC (International Market for Retail Real Estate) w Cannes prezentowane są ich dokonania, a także rynki, na których działają.

Nie tym razem

W konkursie MAPIC Award często zwyciężali nominowani w swoich kategoriach polscy kandydaci.

W tym roku powołano nową kategorię: centra handlowe. Z 21 zgłoszonych obiektów nominacje do nagrody uzyskały: Forum Gliwice (Quinlan Private Golub), Galeria Krakowska (ECE), Manufaktura w Łodzi (Apsys) i stołeczne Złote Tarasy (ING RE). Niestety, tym razem nie dane nam było otwierać szampana. Cieszyła się Portugalia i deweloper obiektu Forum Coimbra.

Na pocieszenie

Mimo to Polska dobrze prezentowała się podczas targów. Stoiska deweloperów polskich (np. Echo Investment), jak i zagranicznych działających w Polsce (m.in. Plaza Center, TriGranit, Caelum, Parkridge czy Mayland) pokazywały ich dorobek. Często zagraniczna firma prezentowała wybrany obiekt, np. TK Polska Operation promowała centrum Stocznia w Gdańsku. Podpisywano przygotowane wcześniej umowy najmu w budowanych centrach (m.in. na stoiskach Echo czy Parkridge’a), negocjowano wynajem kolejnych powierzchni.

— MAPIC to miejsce pracy. Tu się robi interesy — ocenia Krzysztof Giemza z Echo Investmen.

Ta spółka debiutowała z własnym stoiskiem na targach, prezentując także projekty w Budapeszcie i Braszowie (Rumunia). Kolejny raz pojawiła się też Polska Rada Centrów Handlowych.

Tu zaszła zmiana

W przeciwieństwie do poprzednich edycji, organizatorzy imprezy nie przygotowali konferencji prasowych ani spotkań prezentujących możliwości inwestycyjne polskiego rynku. Tym razem gorącymi krajami były: Rumunia, Bułgaria, Rosja i Ukraina. Polska — z kraju traktowanego jako rynek wschodzący — przeszła do kategorii rynek dojrzały.

Zwycięzca bierze wszystko

Zdobywcy MAPIC Award w poszczególnych kategoriach:

— Ubrania i moda — firma obuwnicza Geox,

— Sprzęt AGD/RTV — sieć sklepów Media Saturn,

— Wypoczynek — Build-A-Bear Workshop,

— Firma cateringowa — kawiarnia Illycaffe,

— Usługi — The Phone House,

— Zdrowie i uroda — sieć perfumerii Yves Rocher,

— Centrum handlowe — Centre Forum Coimbra, (deweloper Multi Development Portugal — Promotora Imobiliaria).