Czytasz dzięki

Ponad 100 mln zł dla agencji PR

opublikowano: 25-06-2015, 22:00

192,2 mln zł — takie przychody wypracowały w 2014 r. agencje PR — wyliczył Związek Firm Public Relations, który zebrał dane od 22 zrzeszonych agencji i jednej nienależącej do związku.

Realne przychody, tzw. income fee (różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów), były blisko dwa razy niższe, ale przekroczyły 100 mln zł. Związek wyliczył, że pracowało na nie ponad 578 konsultantów, co oznacza, że przeciętnie konsultant wypracował 178 tys. zł z tytułu honorarium. Liderem rynku, tak jak przed rokiem, jest Partner of Promotion, który zwiększył przychody z honorariów o 3,6 mln zł, do 19,1 mln zł, i powiększył przewagę nad konkurentami. Z czołowej 10 spadek przychodów zanotowały trzy agencje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane