Porsche z parciem na prąd

Marcin Bołtryk
14-02-2018, 22:00

Do 2022 r. koncern zainwestuje 6 mld euro w elektromobilność.

Właściciel legendarnej marki aut sportowych chce się zająć zarówno hybrydami plug-in, jak i pojazdami całkowicie elektrycznymi. — Podwajamy nasze wydatki na elektromobilność z około 3 do ponad 6 mld euro. Ta decyzja sprawia, że wyznaczamy ważny kurs ku przyszłości równolegle z rozwojem naszych modeli z silnikami spalinowymi — mówi Oliver Blume, prezes Porsche.

Planowane nakłady uwzglę- -dniają przeznaczenie około 3 mld euro na zasoby materialne i nieco ponad 3 mld euro na rozwój. Koszty obejmują wydatki na Mission E (około 450 mln euro), jej warianty i pochodne (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację aut z aktualnej oferty (około 1,5 mld euro) oraz inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).

Kolejny miliard euro zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji przedsięwzięcia Mission E. Wydatki obejmą także centrum rozwojowe w Weissach. W sumie powstanie około 1,2 tys. miejsc pracy. Całkowicie elektryczny samochód Mission E ma być najbardziej sportowy i najbardziej zaawansowany techniczniew swoim segmencie. Dysponując mocą systemową 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma potrzebować znacznie mniej niż 3,5 s. Będzie w stanie wielokrotnie przyspieszać i hamować bez strat wydajności, a do tego zaoferuje 500-kilometrowy zasięg i bardzo krótki czas ładowania.

Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania 400 km zajmie tylko 15 min. Porsche wraz z Audi reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach Ionity — spółki joint venture, utworzonej wraz z firmami BMW Group, Daimler i Ford Motor. Chodzi o zbudowanie do 2020 r. i późniejszą obsługę 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w 2017 r.

Także struktura dealerska Porsche staje się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania. Nowy model Panamery to trzecia generacja hybrydowego napędu plug-in Porsche. W trybie elektrycznym zapewnia zasięg do 50 km. Flagowa Panamera Turbo S E-Hybrid ma 4-litrowy silnik V8 i jednostką elektryczną o mocy 680 KM. Od premiery rynkowej około 60 proc. nabywców Panamery w Europie wybrało ten napęd. W Skandynawii nawet około 90 proc. W Polsce hybrydowa jest co piąta sprzedawana Panamera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Porsche z parciem na prąd