Operatorzy w terminalach Portu Gdańsk w pierwszym półroczu 2025 r. przeładowali ponad 38,3 mln ton ładunków. To wzrost o 0,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Rentowność sprzedaży netto ukształtowała się na poziomie 56 proc., a wypracowany w ciągu półrocza zysk netto wyniósł 179,6 mln zł, co oznacza wzrost aż o 40 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r.
Największy udział w strukturze przeładunków – 50 proc. - mają paliwa płynne. Na drugim miejscu jest drobnica, której przeładunki wzrosły o 12 proc., osiągając poziom 13 mln ton z czego 11,6 mln ton znajdowało się w kontenerach. Ich przeładunek zwiększył się o 14 proc. Na wzrost w tym segmencie wpłynęło uruchomienie połączeń żeglugowych przez Mediterranean Shipping Company (MSC).
Rozwój przeładunków kontenerowych jest też efektem rozbudowy potencjału firmy Baltic Hub Container Terminal, która niedawno uruchomiła trzeci terminal. Dzięki temu zwiększyła zdolności przeładunkowe z ok. 3 do 4,5 mln TEU (miara kontenerów 20-stopowych).
Aż 25-procentowy wzrost operatorzy portowi zanotowali również w grupie tzw. innych ładunków masowych. W pierwszej połowie roku poziom przeładunków sięgnął 1,9 mln ton. Szczególnie wysoki był wzrost przeładunków rudy – o 206 proc. w stosunku do ubiegłego roku. O 12,4 proc. spadły z kolei przeładunki węgla i aż o 26 proc. przeładunek zbóż.
