Potrzebny dystrybutor usług

Łukasz Dec
11-05-2006, 00:00

Spray przygotowuje się do wejścia na ogólnopolski rynek. Potrzebny mu jeszcze partner, który sprzeda nowe usługi.

Giełdowy Spray ma własną sieć telekomunikacyjną, ale tylko w Warszawie. Chciałby wyjść poza lokalny rynek dzięki usługom telefonii internetowej. Spray rozpocznie dystrybucję urządzeń, które przez dowolne e-łącze i zwykły telefon analogowy pozwalają na prowadzenie rozmów poprzez sieć telefoniczną Spraya.

— Rozmawiamy teraz z ogólnopolską siecią sprzedaży bezpośredniej, która ma się zająć dystrybucją tych usług. Rozmowy powinny zakończyć się w przyszłym miesiącu, a sprzedaż ruszy w drugiej połowie roku — mówi Bogdan Paszkowski, prezes Spraya.

Operator liczy na pozyskanie około 5 tys. użytkowników usługi w tym roku. Dla małego telekomu jest to liczba znaczna, bo stanowiłaby około 20 proc. wszystkich abonentów.

Dzisiaj zbliżone usługi sprzedają mali operatorzy telefonii internetowej, ale na razie żaden nie podjął współpracy z poważną siecią dystrybucyjną. Stawki Spraya będą nieco wyższe w porównaniu z tymi konkurentami, ale w zamian za to operator dostarczy urządzenia ułatwiające korzystanie z usług telefonicznych (tzw. bramki VoIP). Będą to bramki przez Linksys. Na hurtowym rynku kosztują one 100-160 zł. Operatorzy telefonii internetowej zapewniają tym urządzeniom coraz większy zbyt.

— Sprzedajemy je tylko przez operatorów. W ubiegłym roku wielkość sprzedaży wyniosła około 15 tys. urządzeń, w tym roku spodziewamy się minimum 20 tys. — szacuje Bartosz Boczkaja z poznańskiej firmy FEN, która dystrybuuje sprzęt Linksysa.

Według mniej lub bardziej oficjalnych informacji, do uruchomienia usług telefonicznych zbliżonych do Spraya szykują się portale internetowe, Netia czy GTS Energis.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Dec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Potrzebny dystrybutor usług