Pozorny wzrost popytu na nowe osobówki

opublikowano: 12-02-2021, 13:02

W ciągu 10 dni lutego zarejestrowano ponad 13,3 tys. nowych aut osobowych. To prawie 30 proc. więcej niż rok temu.

Mogłoby się wydawać, że drugi miesiąc 2021 r. zaczął się dla dilerów nowych aut wyśmienicie — 13 313 zarejestrowanych osobówek w okresie 1-10 lutego to o aż 28,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Jeszcze większy wzrost odnotowano w segmencie samochodów dostawczych. Wynik 1849 jest aż o 73,5 proc. wyższy niż ten sprzed roku.

— Trzeba jednak pamiętać, że w analizowanym okresie było osiem dni roboczych, o dwa więcej niż w 2020 r. W przeliczeniu na dzień roboczy samochody osobowe nadal wykazują spadek liczby rejestracji — o blisko 4 proc. — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Lepiej, a nawet bardzo dobrze, jest w segmencie dostawczaków — w przeliczeniu na dzień roboczy mamy tu do czynienia z ponad 30-procentowym wzrostem.

W przypadku samochodów osobowych po 10 dniach lutego rejestracje na osoby fizyczne wzrosły o 10,7 proc. (4302), natomiast na firmy o 38,6 proc., do 9 tys. sztuk. Liderem osobówek jest Toyota przed Skodą i Volkswagenem. Wśród najpopularniejszych modeli stawce przewodzą dwie Toyoty — corolla i yaris z wynikiem 901 i 686 rejestracji. Na trzecim miejscu, 527 rejestracji, uplasowała się skoda octavia.

Przyzwoicie wygląda sytuacja w segmencie premium. Po pierwszej dekadzie lutego odnotował on wzrost rejestracji o 38,6 proc. (2544). W przeliczeniu na dzień roboczy oznacza to jednak nadal blisko 4-procentowy spadek. Zwraca uwagę fakt, że aż trzy marki z tego segmentu, czyli BMW, Mercedes i Audi, znalazły się w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych marek na rynku.

Z imponującymi wynikami mamy do czynienia w przypadku aut dostawczych. Wzrost zanotowano zarówno w przypadku rejestracji na osoby fizyczne (+95,0 proc.), jak też na firmy (+70,2 proc.). Liderem na rynku samochodów dostawczych po pierwszej dekadzie lutego jest Ford (296) przed Renault (278) i Fiatem (264). W zestawieniu najczęściej rejestrowanych modeli prowadzi renault master (237), dalej są fiat ducato (193) i iveco daily (160).

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane