Prymat chce przejąć kontrolę nad Tarsmakiem. Obie spółki działają na rynku produkcji sosów i przypraw, ale specjalizują się w różnych segmentach.
Prymat to czołowy gracz w branży przypraw, sosów zimnych oraz przetworów warzywnych i owocowych. W zeszłym roku spółka wypracowała 800,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 4,5 proc. rok do roku. Zysk netto sięgnął 94,6 mln zł i był o 27 proc. wyższy niż rok wcześniej. Firma prowadzi działalność nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, na Węgrzech i w Niemczech. Do grupy należą również takie marki jak Kucharek, Smak czy Prymat GastroLine kierowana do sektora gastronomicznego.
Tarsmak to rodzinny producent sosów majonezowych i pomidorowych, ketchupów, majonezów i musztard z silną pozycją w segmencie HoReCa i B2B. W 2024 r. spółka zanotowała 131 mln zł przychodów, o 16,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto wzrósł o 33,5 proc., do 17,4 mln zł. Firma sprzedaje produkty zarówno w Polsce, jak też na rynkach zagranicznych.
Przejęcie Tarsmaku wzmocni pozycję Prymatu w kategorii sosów i przypraw, a także zwiększy jego udział w kanale gastronomicznym. W ostatnich latach grupa z Jastrzębia-Zdroju konsekwentnie rozszerzała portfolio i ekspansję zagraniczną m.in. dzięki rozwojowi działalności w Europie Środkowo-Wschodniej.
