Przed nami hybrydowe dekady

opublikowano: 06-09-2018, 22:00

Dynamicznie rośnie popularność aut na prąd. Na razie jednak to klasyczne hybrydy „czyszczą” niebo nad Europą.

W II kw. 2018 r. w UE zarejestrowano 72 168 osobowych aut EV (pojazdy w pełni elektryczne, hybrydy typu plug-in, pojazdy elektryczne z range extenderem, pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi). Oznacza to wzrost o 43,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. — wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, przeanalizowanych przez Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Samochód elektryczny
Zobacz więcej

Samochód elektryczny fot. Bloomberg

— W segmencie samochodów w pełni elektrycznych typu BEV liczba nowych rejestracji wyniosła w 32 202 sztuk. To wzrost o 45,5 proc. r/r. W segmencie hybryd plug-in zarejestrowano 39 966 nowych pojazdów, co oznacza wzrost o 42,4 proc. — mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Zdecydowanie najpopularniejszym rodzajem ekonapędu jest klasyczna hybryda. W okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. klienci z UE nabyli 151 835 takich pojazdów. Hybrydy zaliczyły też najszybszy wzrost — 49,2 proc. r/r.

Spośród państw członkowskich Unii Europejskiej najwięcej EV zarejestrowano w Niemczech (16 406 szt., wzrost o 35,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.), Wielkiej Brytanii (15 230, wzrost o 41,6 proc.), we Francji (10 605, wzrost o 16,3 proc.), Szwecji (6405, wzrost o 49,1 proc.) oraz w Holandii (5184, wzrost o 118,2 proc.

— Pozycję lidera elektromobilności w całej Europie zajmuje Norwegia — 19 607 sprzedanych EV, wzrost o 43 proc. — dodaje Maciej Mazur z PSPA.

Wzrost popularności samochodów elektrycznych wśród nabywców odnotowano również w Polsce. W II kwartale nad Wisłą zarejestrowano 330 osobowych EV — o 53,5 proc. więcej niż w roku ubiegłym, a liczba rejestracji hybryd sięgnęła 5306 szt. — o 40,2 proc. więcej. Z danych wynika też, że zanim zelektryfikujemy nasze ulice, czeka nas hybrydyzacja.

— Z naszych danych, ale również z innych badań wynika, że w 2030 r. połowa sprzedawanych aut na świecie będzie napędzana klasycznym układem hybrydowym. Około 30 proc. będą stanowiły auta elektryczne, w tym wodorowe i hybrydy plug-in. Po 10 proc. zostanie dla benzyn i diesli — mówi Andrzej Szałek z Toyota Motor Poland. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Przed nami hybrydowe dekady