PWN dokonał rewolucji informatycznej
Wydawnictwo rezygnuje z papierów
OD KRÓLA ĆWIECZKA W XXI W: Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu, z jakim nasz klient podszedł do informatyzacji. Nie chodzi mi tylko o system informatyczny, ale również o całą infrastrukturę przedsiębiorstwa. W PWN zbudowano właściwie od zera nowoczesną sieć transmisji danych, zarówno lokalną jak i rozległą, oraz zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań elektronicznego obiegu informacji — mówi Ryszard Sadowski, prezes Great Plains Software Polska. fot. ARC
W PWN zakończono wdrożenie systemu wspomagającego zarządzanie DYNAMICS firmy GPS. Wraz z jego uruchomieniem oficyna zrewolucjonizowała swoją działalność, przechodząc bezpośrednio z kartotek papierowych na elektroniczny obieg dokumentów.
Firma Great Plains Software Polska z siedzibą w Gdyni, producent oprogramowania wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem DYNAMICS, poinformowała o pomyślnym zakończeniu prac wdrożeniowych w centrali i oddziałach terenowych PWN.
Szczególny przypadek
— Przypadek PWN był dla nas bardzo interesujący. Wcześniej w tej firmie informatyka była praktycznie nieobecna. Niemalże całą księgowość prowadzono ręcznie, a zaledwie kilka osób znało obsługę komputera. Poza tym inwestycja w system komputerowy zbiegła się z przekształceniem przedsiębiorstwa państwowego w prywatne, a to pociągnęło za sobą poważne zmiany w kulturze pracy firmy. Realizacja kontraktu trwała dość długo, ponieważ przez pierwsze pół roku wynajęta przez nas firma konsultingowa analizowała i reorganizowała pracę firmy — stwierdza Ryszard Sadowski, prezes Great Plains Software Polska.
Spore nadzieje
Prace wdrożeniowe rozpoczęto w 1998 roku i trwały one ponad rok. W tym czasie zaimplementowano moduły: księga główna, sprzedaż, gospodarka materiałowa i należności. System pracuje pod kontrolą Windows NT na serwerach Digital Alpha, obsługując około 70 użytkowników, głównie pracowników księgowości. Jak informuje Ryszard Sadowski, wartość kontraktu, obejmującego licencje na software, usługi doradcze i konsultingowe oraz szkolenia, wyniosła ponad 2,3 mln zł. PWN poczynił również spore inwestycje w sprzęt i budowę sieci lokalnych (LAN) jak i rozległej. Większość oddziałów połączono łączami dzierżawionymi lub za pomocą ISDN. Dostawą sprzętu i integracją całej infrastruktury teleinformatycznej zajęła się firma Samba.
— Dopiero za kilka miesięcy będziemy mogli ocenić zyski płynące z użytkowania systemu. Liczymy przede wszystkim na znaczne usprawnienie procesów decyzyjnych i organizacyjnych — mówi Witold Sołtys, kierownik wdrożenia ze strony PWN.