Czytasz dzięki

Raty w sieci coraz popularniejsze

opublikowano: 02-07-2020, 22:00

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej proponują zakupy przez internet na raty. Dzięki temu ich sprzedaż rośnie.

Rośnie zainteresowanie zakupami online na raty — wynika z danych PayU. Z jednej strony coraz więcej e-sklepów oferuje taką możliwość, z drugiej — klienci chętniej wybierają raty, szczególnie w przypadku wysokokwotowych zakupów.

— W ciągu ostatnich pięciu lat wartość zakupów online finansowanych ratami wzrosła aż siedmiokrotnie. Widać, że Polscy konsumenci są otwarci na nowości w zakresie usług fintechowych i e-commerce — mówi Martyna Szczepianiak, odpowiadająca za rozwój produktów kredytowych w PayU.

Zainteresowanie zakupami online na raty rośnie szczególnie w czasie pandemii. To dlatego, że konsumenci w większości przenieśli swoje zakupy do sieci. Wielu z nich było przyzwyczajonych do kupowania na raty w świecie offline, więc w internecie szukają podobnych rozwiązań. Ponadto coraz więcej przedsiębiorstw, w szczególności małych i średnich, oferuje taką możliwość w swoim e-sklepie.

— Od stycznia do maja zauważyliśmy duży wzrost obrotów wynikających ze sprzedaży produktów na raty w sklepach należących do MŚP. Sięgnął on aż 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku — mówi Martyna Szczepaniak.

Wzrost wynika z tego, że coraz więcej MŚP w ostatnim czasie przeniosło się ze swoimi produktamii usługami do sieci. Ponadto chcą one zaoferować swoim klientom możliwie jak najszerszą paletę możliwości, jeśli chodzi o formę i sposób płatności.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Do tego raty im się opłacają, ponieważ zaoferowanie takiej możliwości wpływa bezpośrednio na wzrost sprzedaży w e-sklepach. Zakupy na raty często stanowią ponad jedną trzecią transakcji opłacanych online — mówi Martyna Szczepaniak.

Na raty klienci najczęściej nabywają elektronikę (20-25 proc.) oraz zegarki, biżuterię, akcesoria sportowe i wyposażenie domu. W ostatnim czasie rośnie też zainteresowanie kupowaniem na raty e-usług w zakresie edukacji i rozwoju osobistego. Już co siódmy zakup z tej kategorii odbywa się za pomocą rat. Ekspertka PayU przekonuje, że zainteresowanie zakupami na raty będzie rosło. Przeszkodą może być jednak niższa dostępność kredytów. Niektóre instytucje finansowe zaostrzyły politykę kredytową wobec branż, które ucierpiały przez COVID-19, a dodatkowo rozwiązania zawarte w tarczy antykryzysowej wpłynęły na mniejszą dostępność finansowania spoza banków poprzez ograniczenie kosztów takich rozwiązań.

— Mamy więc teraz taką sytuację, że popyt na raty wciąż rośnie, ale podaż jest ograniczona. Pracujemy jednak nad optymalizacją dostawców finansowania, z jednej strony zwiększając ich grono, a z drugiej tworząc algorytmy, dzięki którym jesteśmy w stanie podpowiedzieć klientom, który z dostawców z dużym prawdopodobieństwem będzie w stanie udzielić im pożyczki — mówi Martyna Szczepaniak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane