REC Global śni amerykański sen

opublikowano: 25-04-2016, 22:00

Spółka IT z Wrocławia chciała wejść do USA. Wchodzi przez nowego właściciela — GlobalLogic. W Polsce przybędzie 1000 etatów.

Gdy na początku roku wrocławska spółka IT REC Global poinformowała, że przejmuje ją amerykański GlobalLogic, zarządy obu firm zapewniały, że transakcja zagwarantuje im rozwój. W Polsce tak faktycznie jest.

— Dzięki transakcji spełnił się nasz american dream. Już przychodząpierwsze projekty z USA, gdzie GlobalLogic realizuje 95 proc. biznesu. Odpowiadamy za rynek europejski i będziemy się mocno rozwijać — zapowiada Krzysztof Kuliński, twórca i prezes REC. Transakcja wpisuje się w nowy trend.

— W ubiegłym roku Enterprise Investors przejął SMT Software Services, które łączy z BLStream. Polskie firmy, które początkowo były start-upami, szukają inwestorów, by zdobyć dostęp do globalnych rynków — zauważa Paweł Panczyj z ABSL, Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych.

Miasta, kraje, kontynenty

W tym roku do lokalizacji REC we Wrocławiu, Zielonej Górze, Koszalinie i Szczecinie doszedł Kraków, gdzie już pracuje 50 osób. Łącznie spółka, która jeszcze w tym roku zmieni nazwę na GlobalLogic, zatrudnia w Polsce 500 pracowników.

— Planujemy zwiększyć zatrudnienie do 1-1,5 tys. osób w 3-4 lata — zapowiada Krzysztof Kuliński. Firma będzie się też rozwijać na Słowacji, gdzie podwoi liczbę pracowników do 500, i w Chorwacji, gdzie zapowiada skok zatrudnienia z 60 do 300 osób. GlobalLogic ma 17 biur inżynieryjnych, m.in. w Argentynie, Indiach, USA, a w Europie — w Polsce, na Słowacji, w Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Szwecji i na Ukrainie. Zatrudnia 9 tys. osób.

— GlobalLogic planuje dalsze akwizycje. Do maja powstanie krótka lista firm z Europy Środkowej i Wschodniej, w tym z Polski, z którymi będziemy rozmawiać — mówi Krzysztof Kuliński.

Specjalizacja i wachlarz

GlobalLogic świadczy szeroki wachlarz usług. REC jest znany z tzw. rozwiązań embedded, czyli dla urządzeń, oraz ze współpracy z branżą motoryzacyjną.

— Będziemy nadal specjalizować się w rozwiązaniach embedded, choć biuro w Krakowie będzie realizować trochę szersze usługi — mówi Krzysztof Kuliński. — Specjalizacja jest dobrze postrzegana. Luxoft skupia się na finansach, motoryzacji i turystyce, buduje wiedzę ekspercką, analitycy nas za to chwalą — komentuje Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoftu na Europę Środkową. Plany wzrostu REC GlobalLogic ocenia jako ambitne.

— Rynek jest trudny. Jest kilka sposobów na zapełnieniewakatów. Większość firm płaci więcej. Inne, np. Motorolla i Credit Suisse, pracują dużo z uniwersytetami i tam szkolą przyszłych pracowników. My prowadzimy programy poleceń pracowniczych, wchodzimy do nowych miast, ale też relokujemy do Polski pracowników praktycznie z całego świata — mówi przedstawiciel Luxoftu, który dziś zatrudnia w Polsce 2 tys. osób, a do końca roku przyjmie jeszcze 500. Krzysztof Kuliński zapowiada kontynuację dotychczasowej strategii i wchodzenie do mniejszych miast.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane