Richard Branson buduje polski przyczółek

Legendarny biznesmen deklaruje, że Virgin Mobile może być przygrywką do kolejnych inwestycji w Polsce.

Richard Branson, jedna z najbogatszych osób w Wielkiej Brytanii, zachęcał studentów Uniwersytetu Warszawskiego, by wykazywali się przedsiębiorczością. Legendarny biznesmen, kojarzony z podróżą balonem dookoła świata czy ekscentrycznymi formami promocji własnych przedsięwzięć, przyjechał do Polski, by promować Virgin Mobile, które właśnie zaczęło kampanię reklamową i walczy o rynek. To może być początek inwestycji biznesmena w naszym kraju.

— Zwykle zaczynamy działalność w danym kraju z liniami lotniczymi lub telefonią komórkową. Mam nadzieję, że Virgin Mobile będzie początkiem moich inwestycji w Polsce. Mam mnóstwo pomysłów, a ludzie przychodzą do mnie z kolejnymi. Liczę, że wejdziemy też w inne obszary — mówi Richard Branson.

— To na razie luźne pomysły. Nie ma żadnych konkretów — dodaje Łukasz Wejchert, wieloletni prezes Onetu, który zainwestował w Virgin Mobile. Richard Branson założył 400 firm, od linii lotniczych poprzez sklepy z płytami po organizatorów turystyki podwodnej czy kosmicznej. Telefonia komórkowa Virgin Mobile to największy na świecie operator wirtualny (MVNO — nieposiadający własnej sieci, świadczący usługi przy wykorzystaniu infrastruktury innych operatorów). Działa w dziewięciu krajach. Brytyjska wersja Virgin Mobile była pierwszym MVNO na świecie, który osiągnął sukces.

— W Polsce marka Virgin jest na początku drogi. Trudno byłoby założyć, że słyszało o niej więcej niż kilka procent Polaków. Znana i ceniona jest raczej w branży reklamowej, wśród inteligencji czy osób, które były w Londynie — mówi Roman Jędrkowiak, właściciel butiku marketingowego ADHD Warsaw.

Operatorzy wirtualni nie osiągnęli w Polsce sukcesu. Nasz rynek jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie, a ceny należą do najniższych. Ostatnie oferty „no limits” w telefonii na kartę pogarszają tylko warunki startu Virgin Mobile.

— Operator musiałby jeszcze obniżyć cenę, jeśli chciałby przyciągnąć szersze rzesze klientów. Minusem MVNO jest stosunkowo mały budżet reklamowy, w porównaniu z głównymi operatorami. Barierą jest też przyzwyczajenie klientów do marek czterech największych graczy — mówi Grzegorz Bernatek, szef działu analiz Audytela.

— Nie zmieniamy naszych założeń i oferty. Wszystko idzie zgodnie z planem. Jesteśmy zadowoleni z liczby pozyskanych klientów — mówi Marcin Wieczorkowski z Virgin Mobile.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Richard Branson buduje polski przyczółek