RiskRadar ostrzeże przed nierzetelną firmą

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2022-06-28 20:00

Przedsiębiorcy mogą w jednym miejscu zanalizować i ocenić wiarygodność płatniczą kontrahentów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Na czym polega nowe narzędzie Kaczmarski Group i co zapewnia firmom?
  • W jaki sposób pomaga firmom ograniczyć ryzyko współpracy z mało wiarygodnymi kontrahentami?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Problem z zatorami płatniczymi dotyczy większości przedsiębiorców. Oczywiście najlepiej nie wikłać się we współpracę ze słabymi płatnikami, jednak ich identyfikacja bywa trudna. Dlatego Grupa Kaczmarski wdrożyła narzędzie, które ma pomóc firmom ograniczyć ryzyko współpracy z mało wiarygodnymi klientami. RiskRadar bada sytuację finansową kontrahentów na podstawie danych z Krajowego Rejestru Długów (KRD). Analizuje też ich wiarygodność płatniczą, tworząc scoring. Korzysta w tym celu z milionów danych, pochodzących zarówno z bazy KRD, jak i rejestrów publicznych. Wykorzystuje nowoczesne technologie oraz uczenie maszynowe.

– Analiza odbywa się w sposób ciągły i automatyczny, na podstawie wielu źródeł, w tym przeglądu własnych obrotów i należności od kontrahentów – mówi Mariusz Chełminiak, dyrektor sprzedaży sieci partnerskiej Kaczmarski Group.

Dzięki posiadaniu dużej ilości aktualnych danych o partnerach biznesowych przedsiębiorcom łatwiej będzie ocenić ich rzetelność płatniczą i zaproponować odpowiednie warunki współpracy. Ponadto RiskRadar sygnalizuje na bieżąco, czy dany kontrahent ma problemy z regulowaniem zobowiązań.

– Serwis pobiera dane z dowolnego systemu, w jakim pracuje firma. Na bieżąco aktualizuje ocenę ich wiarygodności płatniczej oraz monitoruje zmiany ich statusu w KRD. Dodatkowo umożliwia pobieranie raportów stworzonych przez Kaczmarski Group, które gromadzą informacje o kontrahencie pochodzące z wielu źródeł – wyjaśnia Mariusz Chełminiak.

Atutem nowego rozwiązania jest to, że informacje o partnerach biznesowych znajdują się w jednym miejscu. Nie trzeba ich szukać w różnych działach, systemach czy w sieci. Są widoczne dla wszystkich osób zalogowanych w systemie.

– W ten sposób narzędzie odpowiada na potrzeby klientów dotyczące automatyzacji procesów biznesowych, bezpieczeństwa oraz szybkiego dostępu do informacji na zasadzie „one-click” – zapewnia Mariusz Chełminiak.

RiskRadar jest przeznaczony głównie dla firm działających w modelu B2B. Aby z niego skorzystać, trzeba opłacić abonament, którego wysokość zależy od liczby weryfikowanych kontrahentów. Koszty nie są uzależnione od liczby użytkowników serwisu. Dostęp do systemu w celu sprawdzenia kontrahenta może mieć każda osoba w firmie.