PwC oczekuje, że sprzedaż nowych aut wyniesie w bieżącym roku 2,3-2,4 mln sztuk. W pierwszym półroczu wskaźnik obniżył się o 7 proc. licząc rok do roku spadając do poziomu 1,16 mln pojazdów. W ujęciu wartościowym rynek zmniejszył się o 3 proc. do 31,5 mld USD.

Głównym powodem słabości rynku jest ostro spowolnienie gospodarcze i dewaluacja rubla – ocenia Siergiej Litwinienko, starszy menedżer w PwC.
Dodaje, że wcześniej powszechnie oczekiwano iż w ciągu kolejnych dwóch, trzech lat rosyjski rynek samochodowy odbuduje się do poziomu z 2012 r. co oznaczać miało roczny wzrost na poziomie 2 do 3,5 proc. Sytuacja jednak uległa diametralnemu pogorszeniu.
Jeszcze w styczniu PwC prognozował że tegoroczna sprzedaż opadnie „jedynie” o 3 proc. do 2,54 mln sztuk.