Rusza system samoregulacji polskiej branży reklamowej

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-05-2006, 16:18

Od 1 czerwca konsumenci będą mogli składać do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy skargi na reklamy, które ich zdaniem są nieetyczne lub wprowadzają w błąd. Zasadność skargi zbada specjalna Komisja Etyki Reklamy.

Od 1 czerwca konsumenci będą mogli składać do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy skargi na reklamy, które ich zdaniem są nieetyczne lub wprowadzają w błąd. Zasadność skargi zbada specjalna Komisja Etyki Reklamy.

Jak poinformował we wtorek na konferencji prasowej w Warszawie prezes związku Wojciech Pawlak, "środowisko reklamowe uruchomiło system samoregulacji, którego celem jest podnoszenie standardów reklamy poprzez pokazywanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznego lub nieuczciwego przekazu reklamowego".

Dodał, że system oparty jest na Kodeksie Etyki Reklamy - dokumencie opracowanym w kwietniu wspólnie przez przedstawicieli reklamodawców, agencji reklamowych oraz mediów.

W skład Komisji Etyki Reklamy, która będzie odpowiedzialna za badanie zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem, wchodzą osoby zgłoszone przez reklamodawców, agencje reklamowe oraz media.

"Komisja rozpatrywać będzie skargi, które składać mogą zarówno konsumenci, jak i firmy, czy instytucje. Skargę składa się poprzez wypełnienie prostego formularza na stronie www.radareklamy.org" - poinformował Pawlak. Dodał, że konsumenci mogą składać skargi bezpłatnie, zaś firmy, które nie są uczestnikami systemu samoregulacji, odpłatnie.

W przypadku stwierdzenia, że dana reklama jest nieuczciwa czy nieetyczna, Komisja może zaapelować, by została zmieniona lub wstrzymana. Komisja może także odebrać certyfikat "Reklamuję etycznie", który otrzymają firmy po zobowiązaniu się do przestrzegania Kodeksu Etyki Reklamy.

Związek współpracuje z EASA Alliance - europejskim zrzeszeniem organizacji samoregulacyjnych z 26 krajów, a jeszcze w tym roku ma stać się członkiem tej organizacji.

"Z radością witamy powstanie systemu samoregulacji w Polsce. Tak dojrzały rynek potrzebuje organizacji, która zapewni przestrzeganie najwyższych standardów reklamy" - powiedziała wiceprezes EASA Alliance Ildikó Fazekas.

Członkami związku są m.in. Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Związek Pracodawców Prywatnych Mediów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane