Rynek hotelowy budzi się z letargu

MAS
opublikowano: 11-10-2011, 00:00

Euro 2012 coraz bliżej. Na tę okazję powstają nie tylko nowe drogi i dworce, przybywa również hoteli.

Według szacunków Instytutu Turystyki, w I połowie 2011 r. Polskę odwiedziło 13,6 mln zagranicznych turystów — to o 10 proc. więcej niż w 2010 r. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku przybyło w kraju 87 skategoryzowanych hoteli z 7,5 tys. miejsc noclegowych w prawie 3,7 tys. pokojach. Aż 75 proc. nowych hoteli to obiekty dwu- i trzygwiazdkowe.

W stosunku do poprzedniego roku liczba dostępnych pokoi zwiększyła się o około 5 proc., a miejsc noclegowych o 4 proc. Najwięcej nowych hoteli przybyło w województwiemałopolskim (18). Z kolei w lubuskiem nie powstał żaden obiekt. Jednocześnie kilkanaście hoteli zmieniło kategorię, m.in. Konin w Koninie i Maxi w Kwidzynie. Zdarzyło się również, że kilka placówek utraciło uprawnienia do posługiwania się nazwą hotel.

— Jednym z najważniejszych wydarzeń tego roku była decyzja sieci Hilton o wprowadzeniu do Polski marki ekonomicznej Hampton by Hilton w Świnoujściu. Kolejne takie hotele planowane są m.in. w Warszawie i Gdańsku. Rozwój hoteli ekonomicznych świadczy o dojrzewaniu rynku hotelowego w Polsce — mówi Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych w Cushman & Wakefield.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu