Czytasz dzięki

Rynek reklamy przechodzi w tryb online

opublikowano: 27-04-2020, 14:37

Zapaści na rynku reklamowym nie widać, ale zmienia się jego struktura. Do tego zmieniła się sama organizacja pracy firm z branży. W MediaComie pracownicy mają dostęp do sesji z psychologiem i wspólne zajęcia ruchowe.

Do biznesów dotkniętych pandemią koronawirusa zdecydowanie można dopisać branżę reklamową. Światowy spadek wydatków reklamowych sięga kilkunastu procent, mimo że konsumpcja reklam wzrasta w związku ze zwiększonym czasem, jaki konsumenci spędzają w mediach. – Ciekawe rzeczy dzieją się w przypadku telewizji. Struktura widowni stała się bardzo korzystna dla reklamodawców, a mimo to nie wydają oni w tym medium dużych środków. W przypadku kwietnia i maja mówimy o spadku mniej więcej 30-, 40-procentowym – ocenia Jakub Kossut, prezes MediaComu. 

Jego zdaniem z powodu epidemii w każdej części rynku reklamowego widać spadki, ale najmniej na odcinku internetowym. Ten fragment rynku może skurczyć się w tym roku o ok. 5-10 proc.

Mniejsze budżety nie oznaczają mniejszego natężenia pracy w domach mediowych.

– Obsługa kampanii internetowych przez agencje jest dużo bardziej pracochłonna – zauważa Jakub Kossut.

Do tego dochodzą wyzwania organizacji pracy.

- W takiej firmie, jak nasza, gdzie niezwykle ważny jest kontakt międzyludzki, pojawiły się wyzwania, które wymagały z naszej strony wielu interwencji. Oparliśmy naszą strategię na trzech filarach: pierwszy dotyczy zdrowia fizycznego, drugi – szeroko pojętego wsparcia emocjonalnego, a trzeci - bezpieczeństwa ekonomicznego – mówi Jakub Kossut.

W ramach aktywności MediaCom organizuje dla pracowników m.in. wspólne zajęcia fizyczne, czy webinary z psychologami i kursy mindfulness.

Więcej o tym, jak kryzys wpłynął na przychody MediaComu oraz jak zmieni się rynek reklamy po pandemii – w wideo.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane