Dziękujemy za śledzenie relacji.
17.05 - Kurs CD Projektu kończy dzień 12,5 proc. spadkiem na poziomie 190,5 zł za akcję. Obroty akcjami wyniosły 670 mln zł przy obrotach na całym rynku wynoszących blisko 1,8 mld zł.
11.39 Ken Rumph, analityk Jefferies, obniżył z 308 do 274 zł cenę docelową akcji CD Projektu. Podtrzymał jednak rekomendację “kupuj”
10.30 Po 1,5 godzinie sesji blisko 320 mln zł obrotów na CD Projekcie, co stanowi 65 proc. obrotów na całym rynku. Kurs 12,6 proc. na minusie.
10.14 Matthew Walker, analityk Credit Suisse, zaktualizował rekomendację dla akcji CD Projektu. Więcej...
10.05 Kurs CD Projektu na dwuletnich minimach. Środowy dołek na 181,5 zł. Przypomnijmy, że nowy program motywacyjny na lata 2020-2025. zakłada obejmowanie akcji przez uprawnione osoby po 371,06 zł lub 390,59 zł za szt.
- Na ten moment jest za wcześnie, żeby oceniać, czy jakiekolwiek modyfikacje programu motywacyjnego będą rozważane – powiedział Adam Kiciński, w trakcie czatu StockWatch.
9.50 Kacper Koproń, analityk Trigona, spodziewa się spadku konsensu prognoz zysków CD Projektu na lata 2021-2023, ze względu na niższy potencjał sprzedażowy “Cyberpunka” w wersji multiplayer, która nie zostanie zaoferowana jako oddzielny produkt. Ekspert, cytowany przez agencje Bloomberg, dostrzega też brak płatnych dodatków do gier i niejasność co do planów wydawniczych poza rok 2021. Spodziewa się, że kolejna część przygód “Wiedźmina” pojawi się na rynk unie wcześniej niż w 2025 r.
Konsens prognoz dla CD Projektu prezentuje się jak poniżej:
w mld zł | 2021 | 2022 | 2023 |
przychody | 1,86 | 1,61 | 1,59 |
zysk netto | 0,94 | 0,85 | 0,81 |
9.37 Większość czołowych spółek z branży dziś pod kreską, ale wyróżniają się:
11 bit studios, który - jak pisaliśmy - budzi nadzieję na kumulację
All In Games po sprzedaży praw do gry “Ghostrunner”
9:22 - Choć CD Projekt ma ambitne plany rozwoju Cyberpunka i Wiedźmina w globalne franczyzy z wieloma źródłami przychodów, to inwestorzy mogą opornie podejść do długoterminowych aspiracji zarządu do czasu, aż Cyberpunk nie zostanie naprawiony - komentują dla Bloomberga analitycy banku Morgan Stanley.
Tymczasem Adam Kiciński na czacie w Stockwatchu mówi: Cały czas pracujemy nad usprawnieniem gry na bazowych konsolach. Niedawno wydany patch 1.2 wprowadził całą listę zmian, która usprawnia i poprawia rozgrywkę. Będziemy kontynuować prace nad grą, jest to dla nas bardzo duży priorytet.
9.20 181 zł - ostatni raz jedna akcji CD Projektu kosztowała tyle ponad dwa lata temu.
9.18 [Kurs -13,4%] Jesteśmy w stałym kontakcie z Sony. Wierzymy, że ostatnim Patch przybliżył nas do powrotu do sklepu PS Store - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki, na czacie w portalu Stockwatch.
Tymczasem minęło 100 dni od pojawienia się w PS Store tego obrazka.

9.06 Spadki na kursie producenta gier się pogłębiają. Przecena sięga 12 proc.
9.01 Pojawiła się pierwsza rekomendacja dla akcji CD Projektu po publikacji przez spółkę strategii na rok 2021. Więcej...
9.00 Na otwarciu sesji w środę kurs spadł o 8,4 proc. do 199,8 zł.
Środa 8.28 Przedstawiona strategia nie jest przełomowa. Zarząd CD Projekt nie będzie wyznaczał ram wydawniczych dla przyszłych produkcji, co może być pewnym rozczarowaniem dla inwestorów. Część prezentacji położyła nacisk na zaprezentowanie lepszego środowiska pracy, co może wskazywać na pewne problemy firmy w tym obszarze. Naszym zdaniem brak istotnych nowych informacji oraz brak ram publikacji może spowodować negatywną reakcję cen akcji - komentuje Piotr Bogusz z BM mBanku.
Wtorek 21.30 Strategii CD Projektu była raczej skąpa w nowe informacje i pod znakiem zapytania postawiła wersję online „Cyberpunka”. To może przełożyć się na spadek oczekiwań wynikowych i negatywną reakcję na kursie – uważa Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.
20.16 Było oczekiwanie, że nowa strategia nie będzie przełomowa i nie była. Skupienie planów na 2021 r. jest racjonalne ze strony zarządu spółki, ale zwiększa ryzyko dla inwestorów – uważa Michał Wojciechowski, analityk Ipopemy.
19.46 “Spodziewamy się raczej negatywnego przyjęcia strategii” - podsumowuje Szymon Nowak, analityk BM BNP Paribas, który skomentował plany spółki. Czytaj więcej...
19:07 - Na pewno cieszy informacja o poprawie procesów oraz reorganizacji pracy zespołów. Jednak jak na aktualizację strategii, zabrakło trochę konkretów o przyszłych projektach, planach aktualizacji gier i oczekiwaniach. Spółka nieco schłodziła też oczekiwania co do trybu wieloosobowego “Cyberpunka”. Wydaje się, że CD Projekt przyjął podejście „mniej szumu medialnego, więcej skupienia na kwestiach operacyjnych” - komentuje dla “PB” Piotr Miliński z Quercus TFI.
18.22 - CD Projekt zmienia podejście do trybu online. - Chcemy zawrzeć tryb online w naszych przyszłych grach, ale krok po kroku. Pracujemy nad wzbogacaniem gier single player o konkretne elementy online. Nie pracujemy nad wydaniem jednej dużej gry - mówi Adam Kiciński.
18.20 Zgodnie ze zaktualizowanym planem na 2021 r. CD Projekt wyda patche i aktualizacje do „Cyberpunka”, darmowy niewielki dodatek oraz wersję gry na najnowszą generację konsol. Studio planuje premierę gry mobilnej „The Witcher: Monster Slayer” oraz wersję na najnowszą generację konsol „Wiedźmina 3”, któa ma się pojawić w drugiej połowie roku. Zapowiada tez dalszy rozwój „Gwinta”.
18.13 Komentarzy do strategii ciąg dalszy.
Nie trzeba kasować posta 😂 https://t.co/bxMoHub1QS
— Andrzej Kędzierski (@andkedzierski) March 30, 2021
18.00 - Gry RPG dla pojedynczego gracza były, są i będą naszym priorytetem. Widzimy jednak ogromny potencjał zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka – i chcemy go wykorzystać na innych polach, w nowych dla nas mediach i formatach. Naszym celem jest dostarczanie jeszcze większej ilości rozrywki, wprowadzając nasze postacie i światy do świadomości nowych grup odbiorców – komentuje Michał Nowakowski, członek zarządu CD Projektu odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Spółka stworzy technologię sieciową, którą będzie mógł wplatać w proces tworzenia przyszłych gier. Technologia ta będzie napędzać komponenty online, które sukcesywnie będą wprowadzane do tytułów studia. Pozwoli także na rozwijanie społeczności online — zostanie ona oparta na platformie GOG GALAXY, która łączy osoby grające zarówno w gry wydane przez CD Projekt RED, jak i inne tytuły.
17.56 - Pozostajemy ambitni, jednak jesteśmy świadomi obszarów, które wymagają poprawy. Wypracowane przez nas Ramy Strategii Rozwoju pozwolą nam zoptymalizować procesy wewnątrz grupy - w szczególności te związane z produkcją gier - i zapewnią jej dalszy dynamiczny rozwój – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
17.53 CD Projekt planuje rozbudowywać swoje franczyzy w oparciu o gry. Z prezentacji wynika, że w przygotowaniu jest produkcja anime w oparciu o „Wiedźmina”, oraz rozważana jest produkcja filmowa oparta o „Cyberpunka”.
17.51 W strategii jednym zdaniem wspomniano o dywidendzie.
“Przemyślane dzielenie się zyskami z akcjonariuszami” - to wszystko, co zarząd miał w tej kwestii do powiedzenia.
W prezentacji zdanie to znalazło się tuż pod zdaniem o poszukiwaniu okazji do przejęć.
Część analityków po rekordowym dla spółki roku spodziewała się rekordowej dywidendy.
17.50 Warto zwrócić uwagę na nacisk, jaki ma być położony na tworzenie przyjaznego środowiska pracy.
"Chcemy poświęcić więcej uwagi naszemu zespołowi. Tylko przez nieustające wsparcie, zarówno pod względem rozwoju zawodowego, jak i osobistego, będziemy w stanie osiągnąć bardzo ważną dla nas najwyższą jakość. Rozwój zespołu jest integralną częścią naszej strategii" - napisał Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki.
Przypomnijmy, że po nieudanej premierze Cyberpunka w spółce tlił się bunt pracowników>>
17.50 - Aktywne poszukiwanie okazji do fuzji i przejęć - to kolejny element strategii.
17.46 – CD Projekt zmienia sposób komunikacji do graczy. Kampanie marketingowe i PR będą rozpoczynać się znacznie bliżej premiery. Nowe projekty mogą być jednak ujawniane na wczesnym etapie produkcji. Komunikacja będzie bazować na bardziej finalnych materiałach i demach. Co więcej – prezentacje mają obejmować wszystkie platformy sprzętowe.
17.45 Czego nie ma w strategii?
– tematu problemów z “Cyberpunkiem”,
- wspomnienia o trybie multiplayer,
- celów finansowych.
17.44 - Od 2022 r. CD Projekt chce rozpocząć równoległą prace nad projektami AAA
17.43 Są już pierwsze komentarze analityków.
Niewiele ciekawego poza tym, że pojawiają się wszędzie "elementy online" a nie multiplayer, czy jakieś bardziej wprost stwierdzenia, co imo pozwala sądzić że wciąż MP w CDR będzie traktowany jako dodatek. pic.twitter.com/HIfNriDuDe
— Szymon Nowak (@SzymonNowak1do1) March 30, 2021
17.40 - Zarząd CD Projektu przyjął strategię, która bazuje na trzech głównych obszarach zmian i rozwoju:
- RED 2.0 - transformacja studia wiążąca się m.in. ze zmianą filozofii i sposobu tworzenia gier z segmentu AAA, wdrożeniem bardziej elastycznego procesu produkcji umożliwiającego równoległy rozwój produktów w obrębie dwóch głównych marek, zmianami zarządzania i środowiska pracy skoncentrowanego na rozwoju zespołu i wspieraniu talentów oraz zmianą podejścia do komunikacji z graczami,
- Rozbudowa marek - dalsze wychodzenie poza gry RPG z segmentu AAA i wykorzystanie potencjału zarówno marki „Wiedźmina”, jak i „Cyberpunk” poprzez nowe produkty, kolaboracje oraz nowe media, co w konsekwencji powinno zmaksymalizować zasięg, rozpoznawalność i siłę marek;
- Rozwój Online - zmiana długofalowego podejścia do elementów sieciowych w produkcjach grupy i uczynienie z nich ważnej części portfolio tytułów, przy jednoczesnym wykorzystaniu GOG GALAXY do wspierania rozwoju i komunikacji społeczności graczy na całym świecie.
17.39 - pojawił się przekaz werbalny od Adama Kicińskiego: https://www.youtube.com/watch?v=IIAiGI-v6Y8
17.30 - Jest przejęcie, strategii na razie nie ma. Wielu chciałoby ją poznać i strona CD Projektu wisi.
CDR duże zainteresowanie 😉 pic.twitter.com/0FFkSHJ9Kx
— Sugi (@pawelsugalski) March 30, 2021
17.15 - Jest komunikat CD Projektu. Niespodzianka. Producent gier podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.
- Dobrze znamy zespół Digital Scapes, to nasz zaufany partner. Od trzech lat intensywnie z nimi pracujemy i mamy do nich pełne zaufanie. Digital Scapes wniosło w Cyberpunka 2077 ogrom pracy, pomagając przy rozwijaniu gry i usprawnianiu rozmaitych funkcjonalności. Nowy zespół, oprócz ogólnego wkładu w nasze projekty, pomoże nam udoskonalić naszą technologię i pogłębić zakres kompetencji w tym obszarze - mówi Paweł Zawodny, szef produkcji, CTO w CD Projekt RED.
- Wierzymy, że super utalentowana ekipa Digital Scapes jest doskonałą podstawą do zbudowania znacznie większego zespołu CD PROJEKT RED Vancouver - dodaje.
Studio zostało założone w 2012 roku przez weteranów branży pochodzących z BioWare, Radical Entertainment i RelicZespół. Zatrudnia kilkunastu doświadczonych twórców gier różnych specjalności, w tym specjalizujących się w projektowaniu rozgrywki wieloosobowej, programowaniu i animacji na wszystkie główne platformy.
- Cieszy nas perspektywa dołączenia do studia, które tworzy tak urzekające i rozbudowane gry, jak trylogia Wiedźmińska i „Cyberpunk 2077”. Wierzymy, że nasz wkład w obszary rozgrywki i technologii sprawi, że kolejne wspólne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Będąc Kanadyjczykiem z polskimi korzeniami, osobiście czerpię ogromną satysfakcję z budowania mostów pomiędzy kanadyjską a polską branżą gier. To świetna okazja dla kanadyjskich deweloperów, by móc pracować przy markach CD Projekt-u, a dla samego CD Projektu-u okazja, by czerpać z szerokiej puli kanadyjskiego talentu i doświadczenia - mówi Marcin Chady, szef studia w Vancouver.
Digital Scapes specjalizujące się w grach wieloosobowych AAA, konsolach i grach komputerowych. Członkowie zespołu pracowali nad takimi tytułami jak: “Cyberpunk” 2077“ ,” Dying Light“, ”Company of Heroes“, ”Dead Rising“, ”Mass Effect“, czy ”Prototype“.