Spadnie sprzedaż aut w Japonii

RAV, BLOOMBERG
opublikowano: 19-06-2009, 00:00

Japońskie stowarzyszenie producentów aut szacuje, że w tym roku sprzedaż na krajowym rynku będzie najmniejsza od 30 lat. Tłumaczy to rosnącym bezrobociem oraz mniejszymi zarobkami konsumentów.

Zdaniem analityków stowarzyszenia, sprzedaż sięgnie zaledwie 4,3 mln samochodów, czyli o 8,5 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

W ubiegłym miesiącu popyt na auta Toyoty, największego producenta w Japonii, zmniejszył się o 19 proc. po spadku o 29 proc. w kwietniu. Hamowanie sprzedaży koncernu to efekt rządowego pakietu stymulacyjnego, który zakłada dopłaty przy zakupie małych i ekonomicznych aut, m.in. hybryd.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu