LUBUSKIE — HURTOWNIASPORTOWA.NET
Właściciele sklepu hurtowniasportowa.net ze sportem byli związani od lat. Adrian Jędrasiak, zapalony piłkarz, po kilku latach stwierdził, że zamiast zawodowej kariery spróbuje sił w bieganiu.
Wojciech Wojtkowiak woli ju-jitsu lub boks, ale i tak najwięcej serca wkładał w trening siłowy. Na pomysł wspólnej firmy wpadli podczas spotkania w zielonogórskim lokalu. W 2009 r. założyli firmę hurtowniasportowa.net i rozpoczęli sprzedaż sprzętu sportowego na serwisie aukcyjnym Allegro. Wspominają, że początki nie były łatwe. Firma najpierw mieściła się na 12 mkw. przy ul. Lwowskiej. Przybywało towaru, a hurtownią nadal zajmowali się sami. Powoli się rozwijała, a właściciele reinwestowali niewielkie początkowo zyski.
— Zaczynaliśmy od akcesoriów, m.in. piłek. Już wtedy mieliśmy sklep internetowy, ale nie działał najlepiej, głównie ze względu na brak odpowiednich funkcjonalności. Ale był to czas, kiedy głównym kanałem sprzedaży w e-handlu było Allegro — opowiada Adrian Jędrasiak. Sprzedaż rosła z dnia na dzień, co oznaczało zakup większych ilości towaru i przenosiny hurtowni na ul. Sikorskiego. W 2011 r. właściciele zary-
zykowali też otwarcie sklepu stacjonarnego na ul. Kożuchowskiej. Wymagało to kolejnych inwestycji. E-handel rozwijał się coraz lepiej, ale główni producenci artykułów sportowych zastrzegli, że nie będą zezwalać na sprzedaż swoich produktów przez serwis Allegro. Sklep ze sprzedaży aukcyjnej musiał się przenieść do własnej wirtualnej przestrzeni. Poprawiono szatę graficzną i wprowadzono nowe funkcjonalności, zajęto się pozycjonowaniem i promocją. W przejściu na własną stronę pomogły też duże zmiany wprowadzone w 2013 r. przez Allegro.
— Użytkownicy przyzwyczajeni do starej szaty serwisu niechętnie podeszli do tych nowości. Również wielu naszych klientów przestało kupować towary przez Allegro i zaczęło je zamawiać przez naszą stronę — mówi Adrian Jędrasiak.
Teraz firma uruchamia nowy sklep internetowy. Ma to pomóc w pozyskaniu nie tylko polskich, ale i zagranicznych klientów, a także w dalszym rozwoju. Spółka idzie w dobrym kierunku. Wyróżnienie w rankingu e-Gazel Biznesu to nie pierwsza nagroda — w 2013 r. Hurtownię sportową.net doceniono w kategorii Odkrycia Roku w konkursie e-Commerce Polska. Współwłaściciele firmy mają ambitne plany w sprzedaży internetowej i stacjonarnej, ale podkreślają, że głównym celem firmy jest zachęcanie ludzi do aktywnego spędzania czasu przez udostępnianie im sprzętu najlepszej jakości w najlepszych cenach.