Spotawheel zdobył 10 mln EUR

Brytyjsko-grecki start-up, handlujący używanymi autami i od roku działający w Polsce, ma pieniądze na ekspansję.

Platforma Spotawheel wywróciła do góry nogami rynek dilerów używanych aut w Grecji. Rok temu zainaugurowała działalność w Polsce. Teraz poinformowała, że zebrała 10 mln EUR w formie kapitału i finansowania dłużnego. Czołowym podmiotem w tej rundzie finansowania jest fundusz VentureFriends. Udział w niej wzięły także: fundusz Velocity Partners, dotychczasowy inwestor, i FJ Labs, nowy inwestor, oraz inwestorzy, których nazw nie ujawniono. Pieniądze zostaną przeznaczone na ekspansję w Europie. Firma będzie również inwestować w rozwój swojej infrastruktury oraz zatrudni pracowników w działach handlowych, technologicznych i związanych z operacjami w całej Europie.

Spotawheel zdobył 10 mln EUR

opublikowano: 21-09-2020, 22:00

Brytyjsko-grecki start-up, handlujący używanymi autami i od roku działający w Polsce, ma pieniądze na ekspansję.

Platforma Spotawheel wywróciła do góry nogami rynek dilerów używanych aut w Grecji. Rok temu zainaugurowała działalność w Polsce. Teraz poinformowała, że zebrała 10 mln EUR w formie kapitału i finansowania dłużnego. Czołowym podmiotem w tej rundzie finansowania jest fundusz VentureFriends. Udział w niej wzięły także: fundusz Velocity Partners, dotychczasowy inwestor, i FJ Labs, nowy inwestor, oraz inwestorzy, których nazw nie ujawniono. Pieniądze zostaną przeznaczone na ekspansję w Europie. Firma będzie również inwestować w rozwój swojej infrastruktury oraz zatrudni pracowników w działach handlowych, technologicznych i związanych z operacjami w całej Europie.

— Chcemy zostać liderem cyfrowej rewolucji na wartym 400 mld EUR europejskim rynku samochodów używanych. Obecnie skupiamy się na rozwijaniu naszych możliwości związanych z pozyskiwaniem sprawdzonych używanych aut na rynkach unijnych, wspartych wewnętrznymi algorytmami śledzącymi ceny milionów aut wystawianych każdego dnia w Europie — mówi Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.

W poprzedniej rundzie finansowania start-up zdobył 8 mln EUR. Od 2016 r. Spotawheel obsługuje platformę B2C z używanymi samochodami, która przenosi proces kupna i sprzedaży aut do internetu.

Działalność rozpoczął w Grecji, a z Polski zamierza podbijać inne rynki — planuje wejść do 25 europejskich miast. Na rynku niemieckim planuje pojawić się już w IV kw. tego roku. W ramach modelu sprzedaży proponowanego przez platformę klienci mogą wybrać między zakupem z jazdą próbną a całkowicie zdalnym zakupem wraz z dowiezieniem samochodu pod dowolny adres w kraju, gwarancją wynoszącą do pięciu lat (najdłuższa gwarancja na rynku europejskim) oraz siedmiodniowym prawem do zwrotu. Obecnie za pośrednictwem platformy sprzedawanych jest kilka tysięcy aut rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane