Czytasz dzięki

Spotawheel zdobył 10 mln EUR

opublikowano: 21-09-2020, 22:00

Brytyjsko-grecki start-up, handlujący używanymi autami i od roku działający w Polsce, ma pieniądze na ekspansję.

Platforma Spotawheel wywróciła do góry nogami rynek dilerów używanych aut w Grecji. Rok temu zainaugurowała działalność w Polsce. Teraz poinformowała, że zebrała 10 mln EUR w formie kapitału i finansowania dłużnego. Czołowym podmiotem w tej rundzie finansowania jest fundusz VentureFriends. Udział w niej wzięły także: fundusz Velocity Partners, dotychczasowy inwestor, i FJ Labs, nowy inwestor, oraz inwestorzy, których nazw nie ujawniono. Pieniądze zostaną przeznaczone na ekspansję w Europie. Firma będzie również inwestować w rozwój swojej infrastruktury oraz zatrudni pracowników w działach handlowych, technologicznych i związanych z operacjami w całej Europie.

— Chcemy zostać liderem cyfrowej rewolucji na wartym 400 mld EUR europejskim rynku samochodów używanych. Obecnie skupiamy się na rozwijaniu naszych możliwości związanych z pozyskiwaniem sprawdzonych używanych aut na rynkach unijnych, wspartych wewnętrznymi algorytmami śledzącymi ceny milionów aut wystawianych każdego dnia w Europie — mówi Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.

W poprzedniej rundzie finansowania start-up zdobył 8 mln EUR. Od 2016 r. Spotawheel obsługuje platformę B2C z używanymi samochodami, która przenosi proces kupna i sprzedaży aut do internetu.

Działalność rozpoczął w Grecji, a z Polski zamierza podbijać inne rynki — planuje wejść do 25 europejskich miast. Na rynku niemieckim planuje pojawić się już w IV kw. tego roku. W ramach modelu sprzedaży proponowanego przez platformę klienci mogą wybrać między zakupem z jazdą próbną a całkowicie zdalnym zakupem wraz z dowiezieniem samochodu pod dowolny adres w kraju, gwarancją wynoszącą do pięciu lat (najdłuższa gwarancja na rynku europejskim) oraz siedmiodniowym prawem do zwrotu. Obecnie za pośrednictwem platformy sprzedawanych jest kilka tysięcy aut rocznie.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane