Sprzedaż usprawniana non stop
aktualizacja: 21-12-2021, 09:18
Zmienił się rynek, wzrosły ceny, a spółka ze Środy Śląskiej ponownie na podium. Tym razem zajęła także pierwsze miejsce w kraju.

Artur Kopania i Przemysław Wałasz, koledzy ze studiów, pracowali w jednej z firm leasingowych. Wtedy większość instytucji finansowych sprzedawała sprzęt powindykacyjny za pośrednictwem komisów. Zaczęli się zastanawiać, czy nie można zorganizować sprzedaży inaczej – skuteczniej, szybciej i na bardziej przejrzystych zasadach. Stąd już tylko krok do pomysłu utworzenia własnego systemu aukcyjnego. Tak powstało Europejskie Centrum Remarketingu. Opisując firmę w liczbach, należy wymienić przynajmniej kilka: 12 lat działalności, 25 tys. zarejestrowanych oferentów, 70 tys. aukcji rocznie, 2,5 mln odsłon serwisów miesięcznie. I to wszystko dzięki 27 pracownikom.
Gdy przed rokiem firma zajęła 10. pozycję w rankingu Gazele Biznesu, Przemysław Wałasz przyznał, że jej celem jest utrzymanie pozycji lidera rynku, poszerzanie współpracy z dostawcami i zwiększenie oraz usprawnienie sprzedaży. Udało się, a ponadto firma zajęła pierwsze miejsce w kraju.
– Pandemia spowodowała różne zawirowania na wielu rynkach, w tym w branży automotive. Braki komponentów do produkcji nowych aut sprawiają, że rynek samochodów używanych rośnie – mówi Artur Kopania.
– Rynek zupełnie się zmienił, jest na nim dużo mniej sprzętu pochodzącego z windykacji. Dodatkowo na nowe samochody trzeba czekać nawet rok, a co za tym idzie, ceny pojazdów używanych poszły w górę o około 20 proc. My natomiast spadek liczby przedmiotów nadrobiliśmy podpisaniem nowych umów. To pozwoliło nam osiągnąć wzrost przychodów – dodaje.
Pandemia przyspieszyła prace nad usługami technologicznymi, gdyż z powodu lockdownu klienci nie mogli oglądać na żywo samochodów i innych sprzętów. Dlatego firma wprowadziła wideoinspekcję pojazdów – usługę umożliwiającą oględziny pojazdu bez wychodzenia z domu.
Firma doskonali ofertę i obsługę klienta. Korzysta z nowoczesnych narzędzi do zarządzania, sprzedaży za pomocą aukcji online oraz sporządzania protokołów mobilnych. Wyróżnia się tym, że usługi świadczy na zasadach success fee – dostawcy ruchomości nie płacą za obsługę sprzedażową.
– Cały czas pracujemy nad podpisywaniem nowych umów, dodatkowo przewidujemy, że w przyszłym roku liczba aut poleasingowych i poflotowych znacznie się zwiększy. Dlatego już teraz przygotowujemy na to naszą infrastrukturę – mówi Przemysław Wałasz.
Prace nad nowym, zautomatyzowanym systemem magazynowo-aukcyjnym, który będzie korzystał z danych analitycznych, są już bardzo zaawansowane. Ułatwi on procesy decyzyjne i przyspieszy sprzedaż.
– Biznes to wypadkowa wielu czynników. Na pewno nie są to tylko tzw. twarde dane – słupki sprzedaży i przychodów. W naszym przypadku to połączenie prywatnych pasji z pracą. Ponadto stawiamy na innowacje oraz działamy na zasadach partnerstwa, dobrych relacji i wsparcia. Każdy kontrahent może do nas zadzwonić z każdym problemem o każdej porze. Cenimy ludzi. Chętnie podejmujemy działania oparte na standardach CSR – podsumowuje Przemysław Walasz.
© ℗