Czytasz dzięki

Start-upy robią skok na cyfrową medycynę

opublikowano: 26-10-2020, 22:00

Pandemia COVID-19 przyspieszyła digitalizację opieki zdrowotnej. Przedsiębiorcy na tym korzystają, ale wygrają najsilniejsi.

Oto dziesięć topowych start- -upów z branży healthcare (tworzących technologie dla sektora opieki zdrowotnej): DocPlanner, Infermedica, StethoMe, Biotts, Genomtec, Telemedi, Aether Biomedical, Jutro Medical, Holo Surgical i Molecule One. Lista została wyłoniona przez Elizę Kruczkowską i Rozalię Urbanek, przedstawicielki Polskiego Funduszu Rozwoju, a ujęta w komentarzu do raportu „Digital Health 2020” fundacji Startup Poland, przygotowanego w partnerstwie z Roche, Narodowym Centrum Badań i Rozwoju i Microsoftem. Z analizy Startup Poland wynika, że rodzime start-upy działające w obszarze opieki zdrowotnej za główny cel stawiają sobie usprawnianie diagnostyki (48 proc.), poprawę jej jakości i personalizację usług medycznych (po 44 proc.).

Cztery na 10 firm rozwija usługi wspierające podejmowanie decyzji terapeutycznych, co trzeci natomiast szuka cyfrowego sposobu na zwiększenie zaangażowania pacjentów w procesie profilaktyki i leczenia. W ostatnich miesiącach ich pozycja błyskawicznie rośnie — za sprawą pandemii COVID-19. Globalna walka z wirusem odblokowała lub przyspieszyła wiele procesów w procesie leczenia i opieki zdrowotnej,np. w zakresie telemedycyny i rozwiązań cyfrowych.

— Gdy kurz po pandemii opadnie, wyłoni się obraz nadpodażyprojektów i produktów. Wygrają ci, którzy mają najlepszą technologię i jednocześnie najsilniejszych partnerów handlowych — twierdzi Tomasz Gondek, prezes SensDx, cytowany w raporcie.

Autorzy raportu sprawdzili więc, jak obecnie radzą sobie start-upy. Z ich analizy wynika, że przychody ze sprzedaży głównego produktu lub usługi wypracowuje 36 proc. spółek. Niespełna trzy na 10 firm może pochwalić się regularnymi przychodami, co piąty start-up osiąga je „często, ale nieregularnie”, 14 proc. — sporadyczne. Do rozwoju firmy potrzebują przede wszystkim finansowania (65 proc. wskazań). Start-upy, które zdecydowały się na zewnętrzny

kapitał najczęściej otrzymywały 1 do 3 mln zł (23 proc. odpowiedzi). 22 proc. może pochwalić się pozyskaniem (z różnych źródeł) powyżej 10 mln zł. Poza pieniędzmi, start-upy z branży healthcare usilnie poszukują także klientów. Jest to jedno z głównych wyzwań dla 40 proc. badanych firm, wskazywane nawet częściej niż rozwój własnego produktu czy usługi (28 proc.). Klientów są gotowe szukać nie tylko w Polsce. 84 proc. planuje wyjść z działalnością poza kraj i to w najbliższych 12 miesięcy. Atrakcyjne biznesowo wydają się im głównie Europa Zachodnia (75 proc. wskazań), Ameryka Północna (42 proc.) i Bliski Wschód (31 proc.).

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane