Święto kasy, reklam i jedzenia

W niedzielę zagrają przeciwko sobie ekipy Baltimore Ravens i San Francisco 49ers. Anonimowe nazwy? Nie szkodzi.

Podczas Super Bowl liczy się kasa. Za 30 sekund czasu reklamowego podczas tegorocznego Super Bowl firmy płacą średnio 4 mln USD. To kwota wyższa od zeszłorocznego rekordu, kiedy inkasowano 3,5 mln. Ceny reklam rosną od pierwszego wielkiego finału w 1967 r., kiedy jeden spot kosztował w telewizji NBC 37,5 tys. USD, a w CBS 42,5 tys. Czas reklamowy taniał w zasadzie tylko na początku tego wieku i po wybuchu ostatniego kryzysu ekonomicznego. Co zobaczą kibice w tym roku? Producent piwa Budweiser będzie kusił ponad 100 mln telewidzów długimi nogami modelki. Relacje damsko-męskie są też głównym motywem reklamy nowego dezodorantu Axe. Sieć barów Taco Bell udowadnia, że starsi ludzie potrafią się bawić, a agencja nieruchomości Century 21 chwyta się starego numeru z przerażającą teściową. Najgłośniej do tej pory było jednak o Mercedesie, który zatrudnił znaną modelkę Kate Upton. Niemcy pokazali już m.in. kontrowersyjny spot, w którym Upton ma się zająć myciem nowego modelu niemieckiej marki. Klip został w sieci okrzyknięty najgorszą reklamą Mercedesa w historii, a internauci piszą, że gorąca dziewczyna i świetny samochód to za mało. Mercedes jest jednak chyba królem tegorocznych inwestycji. Producent samochodów wyłożył pieniądze nie tylko na gwiazdy i czas reklamowy. Mecz finałowy zostanie rozegrany w Nowym Orleanie na stadionie o nazwie Mercedes-Benz Superdome. Koncern podpisał dwa lata temu umowę z właścicielem obiektu na 10 lat, a jej wartość sięgnęła 100 mln USD. Największym biznesem podczas Super Bowl jest jednak jedzenie. Amerykanie w ten jeden finałowy wieczór dosłownie pożerają miliardy dolarów. W zeszłym roku wydali na jedzenie, pamiątki i gadżety około 11 mld USD. Najpopularniejsze są skrzydełka kurczaków, słodycze i pizza, głównie pepperoni. Departament Rolnictwa USA podkreśla, że Amerykanie spożywają więcej jedzenia jedynie w Święto Dziękczynienia i w komunikatach przekonuje obywateli, że warto w Super Bowl pamiętać o bezpiecznym jedzeniu.

Najciekawsze reklamy i znaczenie wyniku meczu dla giełdowych indeksów znajdziesz w piątkowym „Pulsie Biznesu+”, naszym dzienniku na tablety.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu