Szefowie flot o polityce UE

opublikowano: 24-07-2014, 00:00

Goodyear tworzy Białą Księgę europejskiego transportu drogowego.

Z ankiety przeprowadzonej od kwietnia do czerwca 2014 r. przez agencję Reputation Inc. (przepytała prawie 600 menedżerów flot ciężarowych z Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Luksemburga, Holandii, Polski, Turcji i Wielkiej Brytanii) wynika, że przewoźnicy są skłonni inwestować w ochronę środowiska i popierają proekologiczne cele UE. Chcą też pomocy od unijnych urzędników.

„Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla. 76 proc. przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań,by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazd” — podają autorzy badania.

Dodają, że chociaż właściciele flot obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, to zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Firmy, które popierają unijną politykę obniżania emisji dwutlenku węgla, domagają się jednak od UE aktywnego wspierania branży. Ponieważ warunki drogowe są dla ich efektywności najważniejsze, to 68 proc. respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa potrzebuje wsparcia w eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60 proc.).

Poparciem cieszy się również pomysł dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51 proc. wskazań). Zdecydowana większość (68 proc. za, 14 proc. przeciw) chciałaby zaś lepszej harmonizacji przepisów.

— Postaramy się zwrócić uwagę nowego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy na poważne wyzwania, jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały budowanie zrównoważonej przyszłości flot — mówi Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Obok kosztów paliwa najczęstszym problemem kierowników flot są przepisy — najbardziej w najmniejszych firmach. Dla jednej czwartej flot, dysponujących 20-50 pojazdami ciężarowymi właśnie te dwie sprawy najbardziej wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest też nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem będzie się nasilał.

— Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Chcemy się podzielić z ustawodawcami, menedżerami flot i przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami — mówi Michel Rzonzef. [MIB]

Czego chcą europejskie floty*

68 proc. inwestycji w utrzymanie dróg 68 proc. harmonizacji przepisów 51 proc. użytkowania większych pojazdów ciężarowych 76 proc. inwestuje w szkolenia kierowców, by zwiększać efektywność paliwową 40 proc. za największe wyzwanie uważa koszty paliwa 25 proc. za największe wyzwanie uznaje nabór i utrzymanie kierowców 11 proc. najbardziej narzeka na regulacje prawne

*na podstawie badania 576 menedżerów flot ciężarowych z ośmiu krajów UE i z TurcjiŹródło: Goodyear

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Szefowie flot o polityce UE