Czytasz dzięki

Sznyt w wersji rodzinnej

opublikowano: 25-06-2015, 22:00

Biznesowa przygoda Tomasza i Marty Ciąpałów zaczęła się od szwalni z problemami. Dzisiaj ich problemem jest, gdzie by tu dalej się rozwijać

Gdy w 2012 r. przedsiębiorca Michał Ciąpała kupił od Vistuli zakład szwalniczy w Łańcucie, nic nie zapowiadało, że będzie to zalążek rodzinnej grupy odzieżowej. Tomasz Ciąpała, syn przedsiębiorcy, wspomina, że inwestycja ojca miała odciągnąć go od planów wyjazdu do Niemiec i pracy dla jednej z dużych firm doradczych. Za Odrę już nie pojechał, bo wraz z partnerką — biznesową i życiową — Martą Stefańczyk-Ciąpałą pomagał restrukturyzować łańcucki biznes. Na początek.

MĄŻ I ŻONA U STERÓW FIRMY
MĄŻ I ŻONA U STERÓW FIRMY
"Na celowniku mamy największe miasta w Polsce. Rozważamy różne możliwości współpracy, w tym franczyzę" - mówi Marta Stefańczyk-Ciąpała, prezes Cafardini (na zdjęciu jej partner w życiu i biznesie Tomasz Ciąpała)
Marek Wiśniewski

— Zrobiliśmy analizę europejskiego rynku, bo budując dzisiaj firmę, trzeba myśleć globalnie. Zdecydowaliśmy się, że zakład szwalniczy będzie ekspertem od szycia na miarę garniturów — taka masowa customizacja — wspomina Marta Stefańczyk- -Ciąpała.

Prosto z Francji…

Zakład nabrał wiatru w żagle m.in. dzięki inwestycji we Francji. Kupiono zamykaną szwalnię niedaleko Bordeaux, specjalizującą się w szyciu garniturów na miarę. Do Polski przywieziono technologię i trzech Francuzów, którzy mieli uczyć pracowników podkarpackiej firmy szwalniczego, zindywidualizowanego abecadła. Efekty pojawiły się po kilku latach, również finansowe.

— Dzisiaj szyjemy garnitury na miarę dla dostawców z całej Europy. Szacujemy, że co drugi garnitur na miarę we Francji zostałuszyty w naszym zakładzie — twierdzi Tomasz Ciąpała.

Zakład generuje około połowy przychodów całej grupy odzieżowej — bo spółek jest kilka. 10 lat temu młodzi przedsiębiorcy postanowili wykorzystać zaplecze produkcyjne. Tak powstały dwa brandy odzieżowe — Lancerto, marka garniturów prźt-ą-porter (założona z Mariuszem Jończym i Tomaszem Górkiewiczem), oraz Cafardini, specjalizujące się w szyciu na miarę. Tomasz Ciąpała współzarządza pierwszą, Marta Stefańczyk-Ciąpała — drugą. Jak zastrzegają, mimo że biznes jest rodzinny, nie ma zmiłuj — jest praca po godzinach i obowiązkowy, dwucyfrowy wzrost, nawet w kryzysie. Lancerto ma obecnie 33 salony własne. Do końca roku ich liczba zwiększy się o 10.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W ciągu najbliższych kilku lat chcemy otwierać rocznie 10 sklepów. Szacujemy, że w Polsce jest miejsce na 55-60 salonów marki — mówi Tomasz Ciąpała, wiceprezes Lancerto.

…na rynki regionu

W utrzymaniu wysokiej dynamiki pomoże też e-commerce. Na ostatni kwartał firma zaplanowała debiut sklepu internetowego. W związku z jego otwarciem zainwestowała 10 mln zł w centrum logistyczno-magazynowe. Umożliwi ono również ekspansję zagraniczną, rozważaną przez spółkę.

— Zgłaszają się do nas potencjalni partnerzy, którzy są zainteresowani rozwijaniem Lancerto — w ramach franczyzy — w innych krajach naszego regionu. Nie mówimy „nie” — informuje Tomasz Ciąpała.

Spółka nie wyklucza również inwestycji w inne polskie marki odzieżowe, i to nie tylko specjalizujące się w modzie męskiej.

— Rozmowy trwają. Na szczegóły jest jednak za wcześnie — zastrzega Tomasz Ciąpała. W ubiegłym roku przychody całej grupy przekroczyły 100 mln zł, z czego Lancerto wygenerowało ponad 40 mln zł.

— W tym roku przychody marki zwiększą się o ok. 20 proc. — prognozuje Tomasz Ciąpała. Na dwucyfrowy wzrost rok do roku może też liczyć Cafardini. W tym roku przychody spółki przekroczą 5 mln zł. W utrzymaniu dynamiki w kolejnych latach pomocna będzie nie tylko rozbudowa portfela klientów, ale też sieci. Na razie salon marki jest tylko w stolicy.

— W Polsce powinno znaleźć się miejsce na jeszcze kilka salonów Cafardini. Na celowniku mamy największe miasta w Polsce. Rozważamy różne możliwości współpracy, w tym franczyzę — informuje Marta Stefańczyk-Ciąpała.

Szefowa Cafardini informuje, że szycie na miarę cieszy się z roku na roku coraz większym zainteresowaniem, choć od takich rynków jak niemiecki czy francuski wciąż dzieli nas kilka długości.

Już dzisiaj ubieramy menedżerów top 500 firm w Polsce — mówi Marta Stefańczyk-Ciąpała.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Polecane