LIDERZY W REGIONACH MAŁOPOLSKIE
1
Produkty mleczarskie to wrażliwy towar, ale małopolska Gazela Biznesu wie, jak zorganizować logistykę, by nic się po drodze nie zepsuło i dotarło do klienta na czas.
Firma Target Polska od 2001 r. handluje w sektorze B2B (business to business) surowcami pochodzenia mlecznego: mlekiem i serwatką w proszku, masłem w blokach oraz płynnymi surowcami do dalszego przerobu. Jej odbiorcami są producenci z branży spożywczej, zwłaszcza cukierniczej, piekarniczej, mleczarskiej, mięsnej, a także farmaceutycznej oraz producenci odżywek dla dzieci, koncentratów spożywczych i pasz. Ponadto Target, na życzenie odbiorców, magazynuje ich nadwyżki towaru.
— Nasi dostawcy to najlepsze polskie mleczarnie i renomowane grupy producenckie z całej Unii Europejskiej. Ponad 50 proc. towaru eksportujemy. Dostarczaliśmy już masło w bryłach do Jemenu — opowiada Jacek Migacz, prezes firmy.
Dodaje, że aby sprostać wymaganiom klientów, firma musi być elastyczna.
— Sprzedajemy wrażliwy towar. Sprzedaż i lo-gistykę trzeba tak opracować, by nic się nie zepsuło i dojechało do klienta na czas. Nam się chyba udało opracować to perfekcyjnie, bo nigdy nie zawaliliśmy terminu ani nie naraziliśmy się na straty, wyrzucając towar — twierdzi Jacek Migacz.
W marcu 2007 r. Target Polska — z siedzibą w Zielonkach koło Krakowa — przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i otworzyła biuro handlowe w Warszawie, zatrudniając trzech nowych pracowników: jednego do obsługi biura, dwóch do prowadzenia sprzedaży.
Strategia
Współpracujemy z najlepszymi dostawcami, a szczególny nacisk kładziemy na organizację łańcucha dostaw.




