Tesco w natarciu

WIS
opublikowano: 18-04-2007, 00:00

Obroty brytyjskiej sieci w Polsce rosną w dwucyfrowym tempie. I będą rosły, bo otworzy w tym roku 50 marketów.

Obroty brytyjskiej sieci w Polsce rosną w dwucyfrowym tempie. I będą rosły, bo otworzy w tym roku 50 marketów.

Tesco Polska podało wczoraj wyniki za zakończony 25 lutego rok finansowy 2006-07. Sieć chwali się m.in. 17-procentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 6,5 mld zł. Nie podaje wyniku netto. Ujawnia tylko, że do budżetu państwa z podatków wpłynie od niej 281 mln zł.

Tesco zamierza utrzymać wysokie tempo rozwoju w Polsce. W tym roku chce wydać aż 600 mln zł na inwestycje, przede wszystkim w otwarcie 50 marketów (głównie supermarketów i małych hipermarketów). Dzięki temu łączna powierzchnia sprzedaży sklepów sieci ma się powiększyć o ponad 100 tys. mkw. Brytyjska sieć zapowiada też inwestycje w rozwój pracowników, wydatki na szkolenia, wzrost wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych.

Tesco zamierza w tym roku uruchomić także pierwsze, eksperymentalne sklepy Tesco Express, o powierzchni 300-400 mkw. W Wielkiej Brytanii sieć otwiera prawie 100 takich sklepów rocznie. Wejście w segment mniejszych sklepów pozwoliłoby Tesco m.in. uniknąć ewentualnych ograniczeń w ekspansji, przygotowywanych w Sejmie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy