TNS OBOP: Klienci biznesowi dają TP SA skrajne oceny

opublikowano: 2004-06-07 17:31

- Telekomunikacja Polska odbierana jest przez klientów biznesowych jako operator najbardziej prestiżowy, ale zarazem najmniej rozumiejący swoich odbiorców – poinformował TNS OBOP. To wniosek po przeprowadzonych w marcu badaniach TNS Telecoms Index B2B*.

Według TNS OBOP, porównanie średnich ocen pokazuje, że wizerunek Telekomunikacji Polskiej istotnie różni się od wizerunku pozostałych operatorów. Otrzymała ona bowiem najbardziej skrajne oceny. Najwyższe ze względu na stabilność, szeroki zakres usług, nowe technologie i prestiż. Najniższe za biurokrację, elastyczność oraz rozumienie klientów.

Z badań TNS OBOP wynika, że postrzeganie Netii i Dialogu jest bardzo podobne. Istotne różnice między nimi pojawiają w ocenach prestiżu i biurokracji. W obu przypadkach lepiej oceniania jest Netia. Netia postrzegana jest także jako operator, który w największym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze taryf i usług. Netia i Dialog zostały ocenione jako dostawcy najlepiej rozumiejący swoich klientów. Ta pierwsza okazała się również w ocenie klientów najmniej biurokratycznym operatorem.

- Bardzo zbliżone są również profile NOM-u i Tele2. NOM najbardziej kojarzony jest z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Elastyczność jest również cechą Tele2 – operatora, opisywanego poza tym przez minimum formalności i brak biurokracji. Oceny Netii są wyższe od ocen NOM-u i Tele2 we wszystkich kategoriach – poinformował TNS OBOP.

MD