Czytasz dzięki

Transition Technologies nie zwalnia

opublikowano: 29-01-2020, 22:00

Informatyczna grupa w ubiegłym roku zwiększyła sprzedaż o 25 proc. W tym planuje przyspieszyć wzrost.

Na wyniki giełdowych firm informatycznych za miniony rok trzeba jeszcze trochę poczekać. Pochwaliła się nimi natomiast spółka, która nie jest publiczna — Transition Technologies. Sprzedaż wzrosła o ponad 25 proc. do 370 mln zł, a rentowność EBITDA miała dwucyfrową wartość.

Obecne raporty i przewidywania zapowiadają kontynuację trendu wzrostowego w światowym IT w 2020 r.,  ale ostrożnie podchodzimy do tych prognoz – mówi Konrad Świrski, prezes Transition Technologies.
Zobacz więcej

Ostrożny optymizm:

Obecne raporty i przewidywania zapowiadają kontynuację trendu wzrostowego w światowym IT w 2020 r.,  ale ostrożnie podchodzimy do tych prognoz – mówi Konrad Świrski, prezes Transition Technologies. Fot. GK

— Wykorzystaliśmy wciąż dobrą koniunkturę w światowej gospodarce. Rozwijamy strukturę międzynarodową, poprawiamy pozycję w Polsce, pilnując rentowności. Dbamy o zmiany w portfolio produktowym — mówi Konrad Świrski, prezes Transition Technologies.

Największą dynamikę wzrostu grupa odnotowała w produktach internetu rzeczy, poszerzonej rzeczywistości, wirtualnej rzeczywistości i usługach zarządzanych. Zgodnie z planem urosła sprzedaż w obszarze gazownictwa, przemysłu i ochrony zdrowia. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż na rynkach zagranicznych: w krajach Europy Zachodniej, USA i Azji. W rezultacie eksport odpowiadał za ponad 50 proc. przychodów grupy. Transition Technologies zakłada, że w tym roku urośnie nawet o 35 proc., co będzie oznaczało 500 mln zł przychodów. Grupa, która obecnie zatrudnia około 1,8 tys. osób, będzie musiała zwiększyć zatrudnienie.

— Szacujemy, że osiągnie ono 2,5 tys. osób bez względu na koniunkturę — mówi Konrad Świrski.

W jego ocenie nietypowe zachowania światowej gospodarki nakazują wzmożoną czujność.

— Widzimy nerwowe reakcje rynków związane z rozprzestrzenianiem się groźnego koronawirusa. Świat jest ciaśniejszy i powyższy przypadek pokazuje, że rynki reagują bardzo szybko, zmiany mogą być gwałtowne. Jesteśmy gotowi na uruchomienie strategii kryzysowej. Na świecie powstaje kilka cennych dla gospodarki rozwiązań, nie wykluczamy więc przejęć i nowych, strategicznych partnerstw — podsumowuje prezes.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane