Ukraina i Rumunia kuszą Wakacje.pl

MAG
opublikowano: 25-04-2008, 00:00

Portal turystyczny wyda na ekspansję zagraniczną kilkanaście milionów złotych. Travelplanet.pl właśnie odszedł od takiej strategii.

Portal turystyczny wyda na ekspansję zagraniczną kilkanaście milionów złotych. Travelplanet.pl właśnie odszedł od takiej strategii.

Wakacje.pl, portal, który od września należy do funduszy Kearly Investments, Fidea Capital i Talnet Holding, to kolejna spółka z branży turystycznej, której zamarzyła się pozycja lidera w Europie Środkowej. Ostatnio o takich planach mówił w „PB” prezes Triady, jednego z największych w Polsce touroperatorów. Na Ukrainie działa już inny touroperator: giełdowy Rainbow Tours. Teraz chce tam wejść portal Wakacje.pl, który w Polsce sprzedaje przez internet oferty 120 biur podróży.

— Jesteśmy w trakcie zakładania joint venture z KP Media, giełdową firmą z Kijowa, która zajmuje się internetem i mediami oraz jest właścicielem wielu tytułów na Ukrainie. W czerwcu chcemy zaoferować portal dla mieszkańców tego kraju. Na ten projekt w ciągu kilku lat wydamy maksymalnie kilka milionów złotych — zapowiada Christopher Jasiak, prezes Wakacje.pl.

Portal chce też zdobyć rynek rumuński.

— Do końca roku chcemy przejąć spółkę sprzedającą zagraniczne wycieczki przez internet. Inwestycja będzie podobnej wielkości co ukraińska — dodaje Christopher Jasiak.

Szef konkurencyjnego portalu Travelplanet.pl do strategii konkurenta podchodzi ostrożnie.

— Ukraina to dobry pomysł ze względu na bogacenie się tamtejszego społeczeństwa. Jednak Rumunia to raczej kraj, do którego jeździ się na wakacje. Nie wiem, czy Rumuni, mając Morze Czarne, będą tak chętni do zagranicznych wyjazdów jak np. Polacy — zastanawia się Tomasz Moroz, prezes Travelplanet.pl.

Co ciekawe, Travelplanet.pl, wchodząc na giełdę, także planował zagraniczne podboje.

— Zmieniliśmy strategię. Od prawie dwóch lat koncentrujemy się na rynku polskim. Rośnie o 50-100 proc. rocznie, więc potencjał ma ogromny. Poza tym chcemy umocnić pozycję, zanim do Polski wejdą światowi gracze — mówi Tomasz Moroz.

Jednak konsolidacja w regionie już trwa. Najlepszym tego dowodem jest to, że wczoraj fundusz MCI, który ma 40 proc. akcji Travelplanet.pl, kupił czeski portal specjalizujący się w turystyce.

Turystyczne portale w liczbach

Wakacje.pl Travelplanet.pl*

Przychody w 2007 r. w mln zł 9,42 13,02

Wartość sprzedanych wycieczek 82,0 81,0

Liczba touroperatorów, z którymi portal współpracuje 120,0 60,0

*spółka sprzedaje wycieczki oraz (czego nie oferują Wakacje.pl) bilety lotnicze — w 2007 r. sprzedano ich za 38 mln zł.

Źródło: „PB”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu