VoiceLab rozpozna głos klienta

Trójmiejska firma opracowała rozwiązanie głosowe do aplikacji mobilnej, które ma ułatwić życie bankom i ich klientom.

Ile wydałem w zeszłym tygodniu? Ile pieniędzy wpłynęło na konto? — podobnych pytań nie trzeba już będzie zadawać konsultantowi banku, albo szukać na nie odpowiedzi w historii transakcji. Dzięki nowemu rozwiązaniu trójmiejskiej firmy VoiceLab, wystarczy je wymówić na głos przy użyciu aplikacji mobilnej. Opracowany przez nią system rozpozna polecenie głosowe i udzieli odpowiedzi.

— Voicebanking, głosowy interfejs do aplikacji mobilnej, spełnia dwie funkcje: umożliwia komunikację za pomocą naturalnego języka, wykorzystując technologię rozpoznawania mowy i stanowi system autoryzacji użytkownika przy użyciu technologii biometrii głosu — mówi Tomasz Szwelnik, prezes VoiceLab.

Tłumaczy, że dzięki temu klienci infolinii sprawniej połączą się z wybranym działem albo konsultantem, bez konieczności wybierania na klawiaturze numerów wewnętrznych czy kodów przekierowujących. Nie trzeba będzie też wpisywać trudnych alfanumerycznych kodów PIN, żeby zalogować się do swojego konta lub profilu.

Funkcja rozpoznawania mowy i biometrii głosu może mieć również znaczenie w przypadku obsługi osób niedowidzących lub takich, dla których wybór odpowiedniego klawisza w telefonie stanowi barierę. Voicebanking jest już wdrażany w pierwszych bankach. Z produktu firmy korzystają FM Bank PBP oraz Meritum Bank.

W styczniu przyszłego roku założyciele VoiceLab wyjadą do Doliny Krzemowej, gdzie zaprezentują swoje technologie biorąc udział w programie amerykańskiej organizacji Plug And Play Techcenter oraz uczestnicząc w projekcie Go Global organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / VoiceLab rozpozna głos klienta