W trosce o przyjazny dom i czyste powietrze

Partnerem publikacji jest DLF
opublikowano: 19-12-2021, 20:00

Firma DLF od lat specjalizuje się w dystrybucji wysokiej jakości urządzeń do użytku domowego. W jej bogatym portfolio znajdują się roboty sprzątające, sprzęty poprawiające jakość powietrza w domach czy szeroka oferta produktów do zastosowania w kuchni. O działalności spółki opowiada Arkadiusz Grochowski, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu DLF.

DLF jest prężnie działającą firmą. Jak wyglądała jej droga do obecnego stanu?

Korzenie naszej firmy sięgają 1993 roku i od początku głównym celem jest dostarczanie wysokiej jakości produktów, które poprawiają jakość życia naszych klientów. Przy takim założeniu kluczowe jest dokonanie odpowiedniej oceny trendów panujących na rynku, nie tyle w momencie podejmowania decyzji o włączeniu danego produktu do oferty, ile w przyszłości. Doskonałym przykładem są tu roboty sprzątające. Choć się wydaje, że są one nadal nowością rynkową, to nasz partner i jednocześnie pionier tej dziedziny — iRobot — pierwszego robota odkurzającego Roomba zaprezentował w 2002 roku. Już dwa lata później rozpoczęliśmy dystrybucję urządzeń tej marki na rynku polskim. Kluczowym aspektem przy podejmowaniu decyzji o współpracy była wiara w to, że domowe roboty są odpowiedzią na nieuświadomioną potrzebę rynku, a raczej konsumentów. Odkurzanie znajdowało się od zawsze w czołówce nielubianych obowiązków domowych. Roomba stanowi rozwiązanie, które jest efektywne i de facto, jako robot, jest lepsza od człowieka w wykonywaniu tej czynności, chociażby ze względu na częstotliwość, z którą może pracować.

Zależy nam na tym, aby pozostawać fair wobec naszych klientów. Dlatego przykładamy bardzo dużą wagę do jakości naszej obsługi posprzedażowej. Zdajemy sobie sprawę, że zakup produktu z naszej oferty nie jest końcem, a początkiem wspólnej drogi z klientem – mówi Arkadiusz Grochowski, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu DLF. [fot. arc]

Oczywiście budowa kategorii produktowej oraz świadomości marki odgrywa niebagatelną rolę i z tym zadaniem na co dzień mierzą się nasze działy handlowe oraz marketingu. Jest to ogrom pracy, który sprawił, że w ostatniej dekadzie świadomość istnienia robotów sprzątających wzrosła w Polsce z kilku do 96 proc., a sama Roomba stała się dla tej branży tym, czym adidas w świecie obuwia sportowego. Dystrybuowane przez nas produkty muszą dawać wymierne korzyści użytkownikom, być wyjątkowe. Poza marką iRobot w naszej ofercie znajdują się urządzenia poprawiające jakość powietrza w domach Stadler Form, profesjonalne systemy prasowania do użytku domowego Laurastar, wolnowary pioniera dziedziny — Crock-Pot, małe AGD marki Breville, systemy próżniowego pakowania żywności FoodSaver czy oczyszczacze powietrza australijskiej marki VBreathe.

Co dają więc Polakom produkty, które oferujecie?

Zacznijmy od marki iRobot. W jej DNA łączą się AGD i IT — rozwiązania oparte na robotyce oraz uczeniu maszynowym pozwalają nam na oddanie takich obowiązków jak odkurzane czy mopowanie w ręce niewielkich pomocników, którzy zaoszczędzają nam kilkadziesiąt godzin w roku. Te urządzenia stale się rozwijają, ich skuteczność wychodzi już jednak poza pracę tu i teraz, ponieważ są w stanie przewidzieć, kiedy w domu będzie więcej do sprzątania. Przykładowo w okresie linienia zwierząt czy pylenia roślin robot sam zaproponuje zwiększenie częstotliwości swojej pracy. Te urządzenia niesamowicie rozwinęły się na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat.

Z kolei marka Stadler Form powstała w 1998 roku dzięki prostej obserwacji jej założyciela. Gdy jego żona była w ciąży, stanął przed zadaniem kupienia nawilżacza powietrza. W sklepie naszła go refleksja, że dostępne urządzenia mają bardzo nieatrakcyjną formę. Tak zrodziła się w głowie Mar-tina Stadlera idea tworzenia urządzeń poprawiających jakość powietrza w domach, które będą wręcz wzbogacały wnętrza swoim designem. Dziś marka współpracuje z uznanymi szwajcarskimi projektantami, a jej produkty zdobywają wyróżnienia zarówno za wzornictwo, jak i efektowność, o czym mogliśmy się przekonać ostatnio również w naszym kraju, gdzie Stadler Form Roger 2 wygrał test porównawczy oczyszczaczy powietrza.

DLF współpracuje także z Newell Brands. W ramach naszej kooperacji dystrybuowane są w Polsce wolnowary pioniera dziedziny — Crock-Pot, małe AGD marki Breville, systemy próżniowego pakowania żywności FoodSaver. Obecny rok również przyniósł rozwój naszej oferty. Marka VBreathe to australijski start-up, którzy produkuje niewielkie przenośnie oczyszczacze powietrza. Charakteryzują się one bardzo wysoką efektywnością w walce z wirusami oraz innymi szkodliwymi substancjami dzięki połączeniu działania filtra HEPA klasy medycznej oraz działania olejków eterycznych. Te ostatnie nasycają oczyszczone powietrze cząsteczkami, które łącząc się ze szkodliwymi patogenami, blokują im dostęp do tlenu, w konsekwencji powodując ich obumieranie. W ostatnich miesiącach zadebiutowały również produkty kuchenne naszej własnej marki — Kohersen.

W naszej pracy zależy nam na tym, aby pozostawać fair wobec naszych klientów. Dlatego przykładamy bardzo dużą uwagę do jakości naszej obsługi posprzedażowej. Zdajemy sobie sprawę, że zakup produktu z naszej oferty nie jest końcem, a początkiem wspólnej drogi z klientem. Nasza obsługa posprzedażowa poddawana jest corocznie audytowi niezależnej instytucji.

Co można określić jako największe wyzwanie w kontekście państwa produktów?

Naszą dewizą jest oferowanie produktów jutra dzisiaj. Stoi to u podstaw naszego działania, a jednocześnie kreuje największe wyzwanie. Mówię tutaj o procesie przekonania użytkowników, że dane rozwiązanie będzie miało realne przełożenia na komfort i jakość życia użytkownika. Weźmy jako przykład markę iRobot. Kiedy zaczynaliśmy prace nad zwiększaniem świadomości marki oraz kategorii produktowej, startowaliśmy od zera, ale ze świadomością, że dysponujemy świetnym produktem. Następnie krok po kroku budowaliśmy zaufanie w efektywność iRobotów u partnerów handlowych i w mediach oraz przede wszystkim u użytkowników. Na ten proces składa się niezliczona ilość działań oraz poświęconego czasu, które dały nam wymierne efekty. Dziś roboty sprzątające są rozwiązaniem, które według badań zna blisko 100 proc. społeczeństwa, a benchmarkiem dla całej kategorii jest iRobot Roomba. Podobnie jest w przypadku pozostałych marek z naszej oferty. Wyzwaniem jest proces budowy świadomości, że nasze rozwiązania są odpowiedzią na potrzeby konsumenta. Konieczne jest tu również patrzenie na produkt całościowo.

Kiedy klient kupuje nasz produkt, jest to dla nas jedynie początek znajomości. Na każdym etapie korzystania z produktu powinien mieć pewność, że może liczyć na nasze wsparcie. Dlatego tak ważnym aspektem jest dla nas obsługa posprzedażowa. Na przestrzeni lat działalności naszej firmy wypracowaliśmy mechanizmy oraz rozwiązania, które pozwalają nam efektywnie współpracować z naszymi zagranicznymi partnerami, lecz również możliwe stało się rozszerzenie naszejoferty.

A mianowicie?

Wypracowane mechanizmy działania oraz dogłębna weryfikacja potrzeb konsumentów pozwoliły nam wprowadzić na rynek markę własną — Kohersen. W jej ramach oferujemy wysokiej jakości naczynia kuchenne Black Cube z powłoką Diamond, która sprawia, że gotowanie jest bardziej przyjemne, zdrowe i ekonomiczne. Drugą kategorią w portfolio marki Kohersen są urządzenia elektryczne. W procesie doboru produktów najważniejsze dla nas było to, by odpowiadały one realnym potrzebom użytkowników. Taki sprzęt powinien być ergonomiczny, wytrzymały, a jego parametry techniczne adekwatne do funkcji urządzenia. Powołaliśmy do życia markę, która ułatwia gotowanie i dostarcza odpowiednich i bezpiecznych narzędzi. Jak w przypadku wszystkich naszych marek i produktów, również w przypadku marki Kohersen olbrzymią wagę przywiązujemy do zapewnienia najwyższego poziomu jakości obsługi klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane