Wedel stawia na większą różnorodność i jakość

Jak zmienia się spożycie czekolady w Polsce? Czy jemy jej mniej niż nasi zagraniczni sąsiedzi? Które produkty Wedla najlepiej się sprzedają? Czy Polacy wolą tradycyjny smak ptasiego mleczka, czy raczej jego nowe odsłony? Czy ptasie mleczko jest lubiane za granicą? O nowych produktach Wedla i planach na rozwój rozmawiamy z Maciejem Hermanem z Lotte Wedel.

 - Jesteśmy obecni w ponad 50 krajach na świecie, korzystamy częściowo z tego, że wielu Polaków żyje na emigracji. Jak wielu polskich producentów jedziemy za Polakami, ale też coraz więcej zagranicznych konsumentów kupuje nasze produkty. Bliskie są nam kierunki europejskie, zwłaszcza Europy Wschodniej. Z racji właściciela azjatyckiego, rynki dalekiej Azji, Japonia, Chiny, Wietnam też są dla nas bardzo ciekawe. Największym powodzeniem w Azji cieszą się nasze czekolady. Nie ma takiej tradycji jedzenia czekolady, jak w Polsce. W Polsce najbardziej popularne smaki to czekolada gorzka, mleczna i truskawkowa, w Azji natomiast są to czekolady duże; prawie 300g, takie jak tiramisu, panna cotta, creme brulee. Obecnie niewielka część naszego biznesu to jest eksport, który stanowi lekko poniżej 10 procent. W ciągu kilku lat chcemy znacząco zwiększyć ten udział – mówi Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu, Lotte Wedel.

Zobacz więcej

Maciej Herman

Czytaj także>>Lotto Wedel przybiera na Pradze

Zdaniem eksperta Polska stała się rynkiem dojrzałym, na którym od kilku lat konsumpcja jest na niezmienionym poziomie - W tym roku mieliśmy 2 procentowy wzrost, ale rok wcześniej rynek zanotował 2 procentowy spadek. Spożywamy około 5 kg czekolady na przeciętnego Polaka rocznie. Jesteśmy na średnim poziomie. Słowacja, Czechy i Litwa to podobne wartości, ale w Wielkiej Brytanii, czy USA, lub krajach skandynawskich to prawie dwa razy tyle. Polacy kupują coraz więcej produktów dobrej jakości - mówi Maciej Herman.

Firma jest w ciekawym momencie, bo rozpoczęła właśnie rozbudowę fabryki przy ul. Zamojskiego w Warszawie, po raz pierwszy od 80 lat budynek zostanie rozbudowany. Wydłużony zostanie budynek fabryczny,  powstanie magazyn wysokiego składowania, powstanie też centralna pakownia. Wszystko po to, by mogły tam powstać nowe linie produkcyjne dzięki, których powstaną nowe produkty. 

Przed świętami firma planuje także wypuścić nowy produkt, dekorowaną pralinę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Drozd

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wedel stawia na większą różnorodność i jakość