Jak zmienia się spożycie czekolady w Polsce? Czy jemy jej mniej niż nasi zagraniczni sąsiedzi? Które produkty Wedla najlepiej się sprzedają? Czy Polacy wolą tradycyjny smak ptasiego mleczka, czy raczej jego nowe odsłony? Czy ptasie mleczko jest lubiane za granicą? O nowych produktach Wedla i planach na rozwój rozmawiamy z Maciejem Hermanem z Lotte Wedel.
- Jesteśmy obecni w ponad 50 krajach na świecie, korzystamy częściowo z tego, że wielu Polaków żyje na emigracji. Jak wielu polskich producentów jedziemy za Polakami, ale też coraz więcej zagranicznych konsumentów kupuje nasze produkty. Bliskie są nam kierunki europejskie, zwłaszcza Europy Wschodniej. Z racji właściciela azjatyckiego, rynki dalekiej Azji, Japonia, Chiny, Wietnam też są dla nas bardzo ciekawe. Największym powodzeniem w Azji cieszą się nasze czekolady. Nie ma takiej tradycji jedzenia czekolady, jak w Polsce. W Polsce najbardziej popularne smaki to czekolada gorzka, mleczna i truskawkowa, w Azji natomiast są to czekolady duże; prawie 300g, takie jak tiramisu, panna cotta, creme brulee. Obecnie niewielka część naszego biznesu to jest eksport, który stanowi lekko poniżej 10 procent. W ciągu kilku lat chcemy znacząco zwiększyć ten udział – mówi Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu, Lotte Wedel.