WIG20 coraz bliżej 1900 punktów

Jakub Ozdowski
opublikowano: 10-12-2008, 08:26

Krajowe blue chipy są coraz bliżej osiągnięcia krótkoterminowego celu. Chodzi oczywiście o zdobycie bastionu 1,9 tys. pkt. Ostatni raz WIG20 był tyle wart na początku listopada. Aby do tego doszło krajowe blue chipy musiałby dzisiaj wzrosnąć o ponad 2,5 proc.

To nie jest do końca takie pewne. Trzeba jasno sprecyzować, że wiele zależy od wydarzeń za Atlantykiem. Inwestorzy oczekują decyzji waszyngtońskiego Kongresu ws. pomocy finansowej dla producentów aut z Detroit. Do finalizacji miało dojść już wczoraj, ale niestety jeszcze nie wszystko było takiej jasne jakby się wydawało. Indeksy na Wall Street kończyły wtorkową sesję pod kreską właśnie m.in. z braku sprecyzowanej przyszłości co do GM, Forda i Chryslera. Z drugiej jednak strony niewiele to zmartwiło inwestujących w Azji. Tam większość indeksów, z japońskim Nikkei 225 na czele, rośnie nieprzerwanie już od czterech sesji.

Wydaje się, że inwestujący nad Wisłą, ale także i w całej Europie, mają przed sobą jasno postawione cele. W przypadku krajowego indeksu chodzi oczywiście o pokonanie bariery 1,9 tys. pkt. Pytanie tylko jaki będzie tego skutek. Ostatnimi czasy inwestorzy zupełnie ignorują fatalne dane makro. Bardziej liczy się chęć jak najdalszego odbicia od dna bessy. Przypomnijmy, że krajowe blue chipy rosną, z małymi przystankami, już od ok. 1550 pkt., co w obecnej sytuacji daje wielu inwestorom całkiem przyzwoite zyski. Niewykluczone, że jak już dojdzie do przegłosowania pomocy finansowej dla producentów aut, to inwestorzy nie będą mieli za bardzo pod co inwestować. No chyba, że przy nadziei będą trzymały ich zapowiedzi światowych władz monetarnych o chęci cięcia stóp. Ale przecież dla rynku akcji stanowi to przede wszystkim wariant psychologiczny, mogą argumentować pesymiści. Cóż, inwestorzy spragnieni są wzrostów, więc WIG20 prawdopodobnie uderzy trochę wyżej. Może krajowe blue chipy zahaczą o 2000 pkt., a być może o nawet 2,2 tys. pkt. jak wieszczą najwięksi optymiści. 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jakub Ozdowski

Polecane