Wizjoner w krainie Masajów

opublikowano: 26-05-2015, 13:54

Bycie bogatym głupkiem – bez sensu. Bycie kolorowym latawcem, patrzącym poza przemysłową ciasnotę – to raj Piotra Voelkela

 — Stale rozstaję się ze swoimi przekonaniami, dokonując zmian w sobie — powtarza Piotr Voelkel. Poznański biznesmen to nie tylko twórca m.in. Grupy Vox i właściciel Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). To także niestrudzony propagator idei kilku innych biznesów z domieszką „human touch”. Najlepszą reklamą „ludzkiego dotyku” jest sam Piotr Voelkel.

Na spotkania dojeżdżający rowerem, noszący wyraziste kreacje, ujmujący bezpośredniością, wiarą w siebie, ale też ostrością oraz jasnością sądów. Świetny mówca i mistrz autoprezentacji. Kiedyś przydawała mu się do łapania pierwszych kontraktów na produkcję do RFN, dziś używa swojej siły wpływu do zachęcania obecnych i przyszłych liderów biznesu do odwagi oraz kreatywności.

— Ostatnie lata to najlepsze decyzje w moim życiu. Jeśli sens istnienia to pełnia życia, a nie bycie tylko bogatym głupkiem, to mam tę pewność, że żyję najlepiej, jak można — mówi dosadnie Piotr Voelkel, którego majątek wyceniany jest na niemal 300 mln zł. Już 10 czerwca wystąpi na Stadionie Narodowym w ramach konferencji „Rozwijaj biznes z najlepszymi”>>.

 Szkoła Piotra

 Najnowsze pomysły poznańskiego przedsiębiorcy to np. Concordia Design — centrum innowacji, designu i kreatywności, mieszczące się w XIX-wiecznym budynku dawnej drukarni.

— Budynek kupiłem okazyjnie, przypadkowo — mówi Piotr Voelkel, ale zaraz dodaje, że za impulsem stała tląca się wizja pójścia pod prąd całej branży. Bo kto powiedział, że meble z Polski to jedynie dostawy do wielkich sieci handlowych? Lub że ma to być nudna przemysłówka, w której największą zagwozdką będzie codzienne śrubowanie wydajności i cięcie kosztów, dokonywane małymi nożyczkami? Kto też postanowił, że system szkolnictwa — od podstawówki aż po studia — musi iść utartym torem?

Piotr Voelkel, także z myślą o swoich wnukach, założył więc sieć szkół Da Vinci i tchnął nowe życie w SWPS. Bo jak ciąć, to finezyjnie, dużymi nożycami i po to, by ze skrawków pozszywać coś wyjątkowego.

„Africa: business and beyond” — tak nazywają się więc nowe anglojęzyczne studia na SWPS, w ramach których wykłady poprowadzi m.in. były doradca Baracka Obamy czy jeden z czołowych profesorów z Republiki Południowej Afryki. Piotr Voelkel zaznacza, że wkrótce będzie to rentowny kierunek.

— To kuźnia kadr na linii Polska — Afryka. Mają powstać też bliźniacze kierunki, przygotowujące do rozwijania biznesu np. w Azji — mówi Piotr Voelkel.

 Szczęście na żyłce

Dawniej związki Piotra Voelkela z Afryką ograniczały się do smacznej anegdoty o tym, jak to w końcu PRL produkował chałupniczo drewniane karnisze. Gdy podjeżdżał pod sklep z towarem, ludzie kupowali pałąki wprost z ulicy. Później ustawiali się karnie pod sklepem, czekając w kolejce na resztę części do zestawu.

— Z drągami w rękach wyglądali jak Masajowie — śmieje się milioner, który po studiach odlewniczych został… technikiem teatralnym, by w końcu zacząć produkcję elementów drewnianych w mieszkaniu w bloku.

Przez lata harował na swoim jak wół, ale nie pamięta zmęczenia — wspomina uczucie szczęścia, radości z tego, że idzie swoją drogą, no i nie zamyka się na świat. Piotr Voelkel to salonowy lew, oczytany, elokwentny, czerpiący inspirację z przyjaźni z ludźmi kultury.

— Te relacje pokazują świat z zupełnie innej perspektywy, co jest niebywale kształcące i inspirujące — przypomina przedsiębiorca. W chwilach uniesienia ładuje otoczenie pozytywną energią, podsuwając przykład latawca. Póki ten leży, jest tylko kawałkiem żyłki i papieru. Dopiero w locie nabiera sensu. Zatem koniec żyłki zostawcie przy ziemi (nie oderwiecie się za bardzo od rzeczywistości) i — za nawoływaniem Voelkela — do lotu!

KONFERENCJA ROZWIJAJ BIZNES Z NAJLEPSZYMI
10.06.2015, WARSZAWA, STADION NARODOWY
SOBIERAJ, OLEKSOWICZ, VOELKEL, KRUPA — POZNAJ TAJEMNICE SUKCESU CZTERECH IKON POLSKIEGO BIZNESU
4 ikony polskiego biznesu w jednym miejscu ● 4 liderów innowacji ● 4 drogi do rynkowego sukcesu ● 4 filozofie prowadzenia biznesu ● 4 wizjonerów, których firmy skutecznie rywalizują z potęgami na krajowym i zagranicznych rynkach ● 4 przedsiębiorców, którzy podzielą się z Tobą swoimi doświadczeniami
ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ! >>

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane