GieŁda Nowotarska spółka obuwnicza chce pod jednym szyldem prowadzić dwie sieci: tańszą codzienną i droższą elegancką.
Prezes Wojasa zmienił plany i na razie nie chce brać udziału w konsolidacji branży, przynajmniej tej krajowej. Dlaczego? Bo pieniądze zamiast na kupienie innej firmy, woli wydać na otwarcie kilku nowych sklepów.
— Przejmując inny podmiot, nie do końca wiemy, na czym stoimy, a nie chcemy angażować się w spółkę, która jest zadłużona i ma duże zapasy, dlatego na razie priorytetem będzie rozwój organiczny — mówi Wiesław Wojas, prezes Wojasa.
Jeszcze kilka miesięcy temu wspominał o połączeniu z Protektorem, marzył też, by być w jednej drużynie z Gino Rossim. O ile krajowe akwizycje Wojas odłożył, to nadal planuje zagraniczne zakupy.
— Mamy na oku czeską firmę, od której chcemy odkupić 16 lokalizacji i przemianować je na sklepy Wojasa — mówi Wiesław Wojas.
Zagraniczna sieć Wojasa dopiero zaczęła się rozwijać, pierwsze sklepy ruszyły ostatnio na Słowacji. W najbliższych planach jest uruchomienie salonów na Biłaorusi. Zarząd nie obawia się kryzysu gospodarczego i snuje plany rozwoju, bo salony będzie otwierał za własne pieniądze.
— Przez trzy kwartały tego roku nie odczuliśmy spadku popytu, ale zdaję sobie sprawę, że światowy kryzys może wreszcie wpłynąć na gorszą sprzedaż — mówi Wieslaw Wojas.
Jednak i to go nie przeraża, bo obok detalu, ma jeszcze drugą działalność. Chodzi o przetargi na dostawę obuwia dla wojska, które w tym roku bę- dą stanowić około 30 proc. w przychodach.
Poza tym szykuje się wiele nowości.
— Planujemy wprowadzić na rynek nowe, bardziej eleganckie obuwie. Stworzymy drugą sieć pod tym samym logo Wojasa, ale zrożnicujemy ofertę. Nie chcemy budować nowej marki, żeby nie wprowadzać w błąd klientów. Podobną strategię ma Mercedes, który pod jedną marką oferuje samochody różnej klasy — tłumaczy Wiesław Wojas.
Pierwszy taki salon ruszy pod koniec roku.
Po dwóch kwartałach tego roku obuwnicza grupa miała 30,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,1 mln zł zysku netto. Na koniec roku Wojas liczy na 94 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,3 mln zł zysku netto.