Wpadaj.pl wpada na NewConnect

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2022-12-21 20:00

Bridge Solutions Hub, operator platformy Wpadaj.pl, który w czwartek zadebiutuje na NewConnect, chce stworzyć tanią alternatywę dla Booksy. Na razie idzie powoli

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na czym zarabia i na czym chce zarabiać spółka, która wchodzi na NewConnect,
  • ilu użytkowników korzysta z platformy Wpadaj.pl i w jakich branżach spółka szuka klientów,
  • co zmieniło się w strategii spółki od ubiegłorocznej emisji crowdfundingowej
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

„Inwestorzy giełdowi do tej pory nie mieli sposobności inwestycji bezpośredniej w takie systemy jak nasz” – podkreślali latem ubiegłego roku przedstawiciele spółki Bridge Solutions Hub (BSH), która prowadziła wtedy kampanię crowdfundingową. Chciała zebrać nawet 4 mln zł na rozwój projektu Wpadaj.pl, czyli w dużej mierze darmowej alternatywy dla platformy Booksy, wykorzystywanej do umawiania wizyt w salonach kosmetycznych i fryzjerskich oraz do zarządzania nimi.

BSH z emisji ostatecznie zebrało 0,9 mln zł, a nowe walory trafiły do ponad 80 inwestorów. Większość pozostała w rękach kilku znaczących akcjonariuszy, powiązanych również z notowanym na GPW producentem kosmetyków 4Mass. Od czasu emisji spółka nieco zmodyfikowała strategię, zmienił się też jej zarząd, ale na NewConnect w końcu wchodzi – dzień pierwszych notowań wyznaczono na 22 grudnia.

- Na rozwój Wpadaj.pl przeznaczyliśmy do tej pory kilka milionów złotych. Część założeń projektu została zweryfikowana ze względu na wysoką kapitałochłonność projektu, ale z naszego darmowego kalendarza regularnie korzysta dziś kilka tysięcy salonów i indywidualnych przedsiębiorców. Z dodatkowych płatnych usług, takich jak powiadomienia esemesowe, skorzystało już kilkanaście tysięcy użytkowników B2B. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać dodatkowe płatne funkcje, by poprawić monetyzację projektu, ale podstawowe funkcje kalendarza i rezerwacji wizyt online u specjalistów pozostaną bezpłatne - mówi Arkadiusz Maciejewski, od sierpnia kierujący spółką.

Rynkowa weryfikacja:
Rynkowa weryfikacja:
Bridge Solutions Hub w ubiegłym roku przeprowadziło crowdfundingową emisję akcji, zbierając pieniądze na rozwój platformy Wpadaj.pl. Spółka, którą od kilku miesięcy kieruje Arkadiusz Maciejewski, pieniądze generuje na razie głównie z nośników reklamowych, ale liczy na to, że jej platforma do umawiania wizyt w ciągu dwóch lat osiągnie rentowność.
Marek Wiśniewski

Szukanie rentowności

Wpadaj.pl ruszyło jesienią 2020 r. Pozycjonuje się jako tańszy odpowiednik Booksy, w odróżnieniu od którego nie pobiera stałych opłat abonamentowych. Od początku stawiano na rozwój przede wszystkim w branży health&beauty ze względu na powiązania kapitałowe z 4Mass i potencjalne synergie.

- Chcemy konkurować z najlepszymi rozwiązaniami na rynku dzięki wysokiemu poziomowi usług i wprowadzaniu funkcjonalności zaspokajające oczekiwania przedsiębiorców. Celujemy również w małe i średnie firmy z pozostałych sektorów usługowych, takich jak dietetycy, trenerzy personalni czy korepetytorzy. Możemy elastycznie dopasowywać się do wymagań przedsiębiorców, korzystających z naszego kalendarza, a nasze własne zasoby IT umożliwiają nam oferowanie usług jako software house tak klientom Wpadaj.pl, jak naszym klientom z branży reklamowej. Liczę na to, że dzięki tak obranemu kierunkowi Wpadaj.pl w ciągu dwóch lat osiągnie rentowność – mówi Arkadiusz Maciejewski.

W ciągu trzech kwartałów tego roku BSH wypracowało 2,97 mln zł przychodów i wykazało 0,26 mln zł straty netto. Choć największe nadzieje wiąże z serwisem Wpadaj.pl, to od lat zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych – a konkretnie na nośnikach reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.

- To zdrowy biznes, z którego zysków w dużej mierze finansowaliśmy rozwój Wpadaj.pl. Nie zamierzamy ponosić znaczących inwestycji w nowe lokalizacje outdoorowe. Chcemy natomiast digitalizować usługi marketingowe dla klientów m.in. dzięki naszemu zapleczu do tworzenia treści foto i wideo, a także włączając w to usługi IT. Taka działalność będzie nam przynosić stabilne i zdywersyfikowane dochody – przekonuje prezes BSH.

Modyfikacja strategii

Przy okazji emisji spółka zapowiadała, że rozwinie platformę kalendarzową dla branży medycznej, będącą lekkim odpowiednikiem ZnanegoLekarza.

- Te plany zostały zrewidowane i na ten moment są nieaktualne. Stworzenie takiej platformy na tym etapie wymagałoby zbyt dużych nakładów i byłoby zbyt skomplikowane ze względu na ochronę danych medycznych. Możemy jednak wprowadzać na platformę dużo wartościowych funkcji dodatkowych, za które klienci są gotowi zapłacić – zapowiada Arkadiusz Maciejewski.

Spółka liczy też na przychody z komercjalizacji swoich rozwiązań informatycznych za granicą.

- Rozmawiamy z partnerami z branży kosmetycznej z Półwyspu Iberyjskiego i Włoch o udostępnieniu im naszej platformy w modelu white label, przy współfinansowaniu rozwoju naszego projektu przez partnerów lokalnych. Rozmowy oparte o taki model współpracy mają zapewnić rozwój Wpadaj.pl przy zachowaniu dyscypliny kosztowej – mówi prezes BSH.