„Inwestorzy giełdowi do tej pory nie mieli sposobności inwestycji bezpośredniej w takie systemy jak nasz” – podkreślali latem ubiegłego roku przedstawiciele spółki Bridge Solutions Hub (BSH), która prowadziła wtedy kampanię crowdfundingową. Chciała zebrać nawet 4 mln zł na rozwój projektu Wpadaj.pl, czyli w dużej mierze darmowej alternatywy dla platformy Booksy, wykorzystywanej do umawiania wizyt w salonach kosmetycznych i fryzjerskich oraz do zarządzania nimi.
BSH z emisji ostatecznie zebrało 0,9 mln zł, a nowe walory trafiły do ponad 80 inwestorów. Większość pozostała w rękach kilku znaczących akcjonariuszy, powiązanych również z notowanym na GPW producentem kosmetyków 4Mass. Od czasu emisji spółka nieco zmodyfikowała strategię, zmienił się też jej zarząd, ale na NewConnect w końcu wchodzi – dzień pierwszych notowań wyznaczono na 22 grudnia.
- Na rozwój Wpadaj.pl przeznaczyliśmy do tej pory kilka milionów złotych. Część założeń projektu została zweryfikowana ze względu na wysoką kapitałochłonność projektu, ale z naszego darmowego kalendarza regularnie korzysta dziś kilka tysięcy salonów i indywidualnych przedsiębiorców. Z dodatkowych płatnych usług, takich jak powiadomienia esemesowe, skorzystało już kilkanaście tysięcy użytkowników B2B. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać dodatkowe płatne funkcje, by poprawić monetyzację projektu, ale podstawowe funkcje kalendarza i rezerwacji wizyt online u specjalistów pozostaną bezpłatne - mówi Arkadiusz Maciejewski, od sierpnia kierujący spółką.

Szukanie rentowności
Wpadaj.pl ruszyło jesienią 2020 r. Pozycjonuje się jako tańszy odpowiednik Booksy, w odróżnieniu od którego nie pobiera stałych opłat abonamentowych. Od początku stawiano na rozwój przede wszystkim w branży health&beauty ze względu na powiązania kapitałowe z 4Mass i potencjalne synergie.
- Chcemy konkurować z najlepszymi rozwiązaniami na rynku dzięki wysokiemu poziomowi usług i wprowadzaniu funkcjonalności zaspokajające oczekiwania przedsiębiorców. Celujemy również w małe i średnie firmy z pozostałych sektorów usługowych, takich jak dietetycy, trenerzy personalni czy korepetytorzy. Możemy elastycznie dopasowywać się do wymagań przedsiębiorców, korzystających z naszego kalendarza, a nasze własne zasoby IT umożliwiają nam oferowanie usług jako software house tak klientom Wpadaj.pl, jak naszym klientom z branży reklamowej. Liczę na to, że dzięki tak obranemu kierunkowi Wpadaj.pl w ciągu dwóch lat osiągnie rentowność – mówi Arkadiusz Maciejewski.
W ciągu trzech kwartałów tego roku BSH wypracowało 2,97 mln zł przychodów i wykazało 0,26 mln zł straty netto. Choć największe nadzieje wiąże z serwisem Wpadaj.pl, to od lat zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych – a konkretnie na nośnikach reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.
- To zdrowy biznes, z którego zysków w dużej mierze finansowaliśmy rozwój Wpadaj.pl. Nie zamierzamy ponosić znaczących inwestycji w nowe lokalizacje outdoorowe. Chcemy natomiast digitalizować usługi marketingowe dla klientów m.in. dzięki naszemu zapleczu do tworzenia treści foto i wideo, a także włączając w to usługi IT. Taka działalność będzie nam przynosić stabilne i zdywersyfikowane dochody – przekonuje prezes BSH.
Modyfikacja strategii
Przy okazji emisji spółka zapowiadała, że rozwinie platformę kalendarzową dla branży medycznej, będącą lekkim odpowiednikiem ZnanegoLekarza.
- Te plany zostały zrewidowane i na ten moment są nieaktualne. Stworzenie takiej platformy na tym etapie wymagałoby zbyt dużych nakładów i byłoby zbyt skomplikowane ze względu na ochronę danych medycznych. Możemy jednak wprowadzać na platformę dużo wartościowych funkcji dodatkowych, za które klienci są gotowi zapłacić – zapowiada Arkadiusz Maciejewski.
Spółka liczy też na przychody z komercjalizacji swoich rozwiązań informatycznych za granicą.
- Rozmawiamy z partnerami z branży kosmetycznej z Półwyspu Iberyjskiego i Włoch o udostępnieniu im naszej platformy w modelu white label, przy współfinansowaniu rozwoju naszego projektu przez partnerów lokalnych. Rozmowy oparte o taki model współpracy mają zapewnić rozwój Wpadaj.pl przy zachowaniu dyscypliny kosztowej – mówi prezes BSH.