Czytasz dzięki

Wyższe prognozy dla Asseco Poland

GSU
opublikowano: 20-10-2020, 15:12

Haitong Bank podwyższył cenę docelową akcji Asseco Poland do 78 zł z 63,2 zł poprzednio, podtrzymując rekomendacje „kupuj”.

Analitycy podwyższyli rekomendację za sprawą wyższej prognozy zysku netto na lata 2020 i 2021 odpowiednio o 12 i 20 proc. dzięki lepszym od oczekiwanych rezultatom w całej grupie Asseco Poland i projektach związanych z pandemią koronawirusa. 

„Branżowa i geograficzna dywersyfikacja spółki sprawia, że przychody i zysk netto są bardziej stabilne i przewidywalne, co jest szczególnie cenne w obecnym mniej przewidywalnym otoczeniu. Asseco Poland podobnie jak wiele innych spółek IT jest beneficjentem pandemii” – czytamy w raporcie.

Analitycy oczekują, że oprócz Formula Systems i Asseco South Eastern Europe, także polski rynek stanie się w nadchodzących kwartałach ważnym motorem napędowym dla przychodów i zysku operacyjnego za sprawą sektora publicznego (wyższy popyt ze strony ZUS, NFZ, ARiMR), telekomunikacyjnego (zacieśnienie współpracy z Cyfrowym Polsatem), a potencjalnie także energetycznego.

Akcje spółki notują obecnie najgorszy wynik od początku roku ze wszystkich notowanych na giełdzie spółek zależnych Asseco Poland, co zdaniem analityków nie jest usprawiedliwione biorąc pod uwagę obiecujące perspektywy finansowe dla spółki. Według wyliczeń analityków spółka jest obecnie wyceniana na rok 2020 z mało wyśrubowanym wskaźnikiem P/E na poziomie 15,2x. 

Haitong Bank oczekuje, że w III kw. 2020 r. przychody Asseco Poland wyniosą 2,93 mld zł (wzrost o 7 proc. r/r), a zysk operacyjny 277 mln zł (wzrost o 6 proc. r/r). Analitycy szacują, że przychody z polskiego rynku wyniosą 343 mln zł (wzrost o 19 proc. r/r) za sprawą wyższego popytu ze strony ZUS i projektów związanych z koronawirusem, zaś zysk operacyjny wyniesie 55 mln zł  (wzrost o 44 proc. r/r). 

Artykuł jest skrótem raportu wydanego 20 października o godz. 8.00.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane