Giełda jest pełna paradoksów i za taki można uznać zachowanie kursu spółki, kierowanego przez Mariusza Ciepłego. W rok notowania obniżyły się o około jedną trzecią, bo większość inwestorów uważa AI raczej za zagrożenie niż szansę dla polskiego, ale działającego na skalę międzynarodową podmiotu.
– Korzystamy z AI we wszystkich produktach, a w listopadzie 2023 r. zaprezentowaliśmy nowy ChatBot 2.0, opierający się na autorskiej technologii. Dzięki niemu proces tworzenia własnych botów przez naszych klientów został uproszczony. Nowe narzędzie wykorzystujemy też w naszym dziale wsparcia, dzięki czemu mamy więcej czasu na sprawy bardziej istotne, wymagające ludzkiej uwagi – mówił w PB Marcin Droba, szef działu relacji inwestorskich Textu.
Piotr Bogusz, analityk Erste, radzi jednak poczekać z oceną potencjału komercyjnego rozwiązania wykorzystującego AI. Łukasz Kosiarski z Pekao o nowym produkcie Cyber_Folksa, innego z potencjalnych beneficjentów AI, też wypowiada się wstrzemięźliwie.
– Jego potencjał może być bardzo duży, natomiast obecnie jest jeszcze wiele niewiadomych. Jeśli nie będzie miał istotnych błędów, będzie przyjazny w obsłudze, a konkurencja pozostanie w tyle, to może być kolejnym motorem wzrostu biznesu i zacząć wpływać na wyniki finansowe spółki. Rynek generatorów stron internetowych z użyciem AI dopiero raczkuje, jest jeszcze mocno nieukształtowany, więc wejście na takim wczesnym etapie może dać Cyber Folksowi przewagi konkurencyjne na kolejne lata - mówił Łukasz Kosiarski.
Ankietowani przez PB eksperci w gronie spółek, które mogą skorzystać na sztucznej inteligencji, umieścili też m.in. Brand24, Comarch i Asseco Poland, Vercom, DataWalk, producentów gier i spółki konsumenckie, jak LPP i Allegro. Sporo głosów dotyczy też Selvity.
Kto beneficjentem AI?
spółka | liczba głosów |
Text | 10 |
Cyber_Folks | 8 |
Comarch | 6 |
CD Projekt | 6 |
Asseco Poland | 5 |
DataWalk | 4 |
Vercom | 4 |
Selvita | 4 |
Brand24 | 4 |