KGHM to firma odpowiedzialna społecznie, która przyjmuje zobowiązania z tym związane. Dlatego patriotyzm lokalny jest dla KGHM niezwykle istotny. Przyczyniliśmy się do rozwoju Dolnego Śląska i regionu, który nie przez przypadek nazywany jest dzisiaj Zagłębiem Miedziowym. Eksploatując złoże położone na terenie Lubina, Polkowic i Rudnej oraz produkując miedź w Głogowie i Legnicy, związaliśmy się z lokalną społecznością wyjątkową więzią. Sądzę, że mieszkańcom tych miejscowości trudno sobie wyobrazić życie bez naszej firmy. Jesteśmy głównym pracodawcą w regionie, zatrudniamy ponad 18,5 tysiąca osób. Dzięki nam działalność może prowadzić wiele mniejszych i większych lokalnych firm.
Realizując politykę społecznej odpowiedzialności biznesu, staramy się być dobrym sąsiadem.
Między innymi poprzez naszą fundację wspieramy projekty adresowane do mieszkańców Zagłębia Miedziowego. Stawiamy na rozwój aktywności fizycznej wśród najmłodszych, organizujemy zajęcia dla seniorów, dotujemy projekty kulturalne, wspieramy sport zawodowy. Szacunek do regionu i lokalny patriotyzm wyrażamy również poprzez troskę o środowisko naturalne. Zabieramy tej ziemi drogocenną rudę, ale chcemy to robić w sposób jak najbardziej przyjazny naturze. Dlatego od lat inwestujemy w unowocześnianie ciągu technologicznego. Udowadniamy, że współdziałaniei dialog prowadzą do obopólnych korzyści.
O patriotyzmie pamiętamy zwłaszcza teraz, kiedy rozwijamy globalny KGHM. Stajemy się pionierami w budowaniu międzynarodowej marki, której korzenie są w Polsce — na Dolnym Śląsku. Jesteśmy z tego dumni, ale jednocześnie czujemy wyjątkową odpowiedzialność. Pod marką KGHM, której tradycje sięgają lat sześćdziesiątych XX wieku, pracują teraz pracownicy w USA, Kanadzie i Chile. Naszymi najcenniejszymi zasobami są ludzie i ich wiedza. Dbamy o to, żeby wartości wypracowane wspólnie z pracownikami z Zagłębia Miedziowego przyświecały naszym oddziałom na całym świecie. Integrujemy grupę kapitałową, wzmacniamy markę i zwiększamy potencjał rozwoju firmy. Dzięki temu stabilniej mogą się czuć nasi pracownicy w Polsce.
KGHM wypełnia dziś wyjątkową misję dla dolnośląskiej i polskiej gospodarki, wpływając na wzrost jej konkurencyjności. Weszliśmy na międzynarodowe rynki — wiemy, jak to robić, i zamierzamy dzielić się tą wiedzą z innymi firmami. W ramach cyklu Poland Go Global współorganizujemy spotkania, m.in. we Wrocławiu, na których wskazujemy przedsiębiorcom kierunki, szanse i zagrożenia międzynarodowego rozwoju. Nagradzamy też najlepszych studentów dolnośląskich uczelni, oferując im programy stażowe i praktyki za granicą.
Stajemy się globalną firmą, ale zawsze będziemy pamiętać, skąd się wywodzimy.