Żabka inwestuje w sieć mini delikatesów

Wiktor Szczepaniak
25-03-2009, 07:02

Na rynku ma się pojawić aż 1000 sklepów pod marką Freshmarket.

Większość firm w czasach spowolnienia wstrzymuje inwestycje. Żabka Polska uznała jednak że jest to dobry moment na ofensywę.

Wszystko wskazuje na to, że polski rynek handlowy jest jeszcze daleki od nasycenia i nadal można na nim dobrze zarabiać. Taki właśnie optymistyczny scenariusz przyjęła Żabka Polska, należąca do czesko-słowackiej grupy Penta Investments. Firma, która rozwinęła już sieć ponad 2 tys. sklepów Żabka, zdecydowała się właśnie rozpocząć budowę nowej sieci sklepów pod marką Freshmarket. W tym roku chce ich uruchomić 15, w 2010 r. 50. Jej zarząd szacuje, że docelowo na rynku zmieści się ich nawet 1000.

— Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce jest ciągle w fazie rozwoju. Po wielu analizach stwierdziliśmy, że jest na nim miejsce dla nowego formatu sklepów: o powierzchni 250--400 mkw., spełniających funkcję delikatesów, z rozbudowanym działem świeżych produktów, ale bardziej dostępnych dla klientów niż marki obecne na rynku — tłumaczy Jacek Roszyk, prezes Żabki Polska.

Freshmarket ma się pozycjonować pod względem oferty między sieciami dużych sklepów delikatesowych typu  Alma,  Bomi czy Piotr i Paweł a supermarketami typu Polomarket, Eko czy Chata Polska. Pod względem jakości oferowanych produktów Freshmarket ma być zbliżony do segmentu premium.

Czy wejście nowego-starego gracza zmieni coś w dotychczasowym układzie rynku? Co na to konkurencja? Czytaj w środowym "Pulsie Biznesu".

Kierowanie firmą w czasie kryzysu nie musi być trudne. Przeczytaj rady ekspertów. Zobacz, jak w trudnych chwilach radzą sobie inni. Szukaj rad, inspiracji i prostych rozwiązań w „Pulsie Biznesu" i na stronie kryzysk.pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Żabka inwestuje w sieć mini delikatesów