Zamiast marzyć, stawiamy sobie cele

PARTNEREM PUBLIKACJI JEST TERMOFOL
opublikowano: 19-12-2022, 00:15
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Branża systemów grzewczych jest segmentem chłonącym innowacje. Postanowili to wykorzystać założyciele firmy Termofol i kilka lat temu zaoferowali nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące podczerwień do ogrzewania pomieszczeń. Mimo początkowych trudności firma stała się liderem w swojej dziedzinie i podbija rynki zagraniczne.

CIEPŁO I OSZCZĘDNIE: Siedem lat działalności pozwoliło firmie Termofol wypracować pozycję lidera w branży elektrycznego ogrzewania podłogowego opartego na podczerwieni.
CIEPŁO I OSZCZĘDNIE: Siedem lat działalności pozwoliło firmie Termofol wypracować pozycję lidera w branży elektrycznego ogrzewania podłogowego opartego na podczerwieni.

Firma Termofol powstała w 2015 r. w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynkowe na alternatywne systemy ogrzewania. W tamtym okresie wykorzystywane były głównie rozwiązania oparte na tradycyjnych systemach hydraulicznych. Założyciele firmy postanowili poszukać alternatywnego i innowacyjnego rozwiązania, którym okazało się ogrzewanie podłogowe w postaci folii grzewczych wykorzystujących podczerwień.

— Czynnikiem, który również wpłynął na to, że wystartowaliśmy z Termofolem, były różne programy środowiskowe, poszukiwanie odnawialnych źródeł energii, upowszechnianie się fotowoltaiki. Te kierunki pozyskiwania i oszczędzania energii skłoniły nas do poszukiwania elektrycznych urządzeń grzewczych, z których klient miałby większe korzyści eksploatacyjne niż z rozwiązań już dostępnych na rynku. Właściwie już od 2015 r. staliśmy się liderem w branży elektrycznego ogrzewania podłogowego opartego właśnie na podczerwieni — wspomina Krzysztof Sołtysik, dyrektor ds. sprzedaży w Termofolu.

Brak wiedzy wyzwaniem

Pierwotnie w ofercie Termofolu znalazły się przede wszystkim wysokiej jakości folie i maty grzewcze, które emitują strumienie fal podczerwonych w celu podgrzania konkretnej powierzchni. Jednak sama firma zderzyła się z pierwszym dużym problemem rynkowym, a konkretniej z brakiem wiedzy potencjalnych klientów na temat takiego wykorzystania podczerwieni.

— Początki były trudne, ponieważ świadomość tego, czym jest podczerwień, nie była zbyt rozpowszechniona. Na wystawach i targach, na które jeździliśmy, często pytano nas o to, czym w ogóle jest podczerwień, jak działa i czy jest bezpieczna dla człowieka. Musieliśmy mocno postawić na działania edukacyjne — mówi Krzysztof Sołtysik.

Dlatego firma poświęciła dużo czasu na wyjście klientom naprzeciw i edukowanie ich podczas targów i wystaw branżowych. Stworzyła dopracowaną stronę internetową, za której pośrednictwem bardzo dokładnie opisała sposób działania systemów opartych na podczerwieni. Duży nacisk postawiono na stacjonarny proces szkoleniowy dla firm wykonawczych.

Po nadejściu pandemii przedsiębiorstwo wykorzystało posiadane narzędzia oraz kanały digitalowe i przeniosła szkolenia do internetu, które organizowała w formie webinarów.

— Szkolenia online dały nam możliwość edukowania większej grupy osób. Na webinarach zaczęło pojawiać się coraz więcej uczestników. Zobaczyliśmy, że poprzez ten rodzaj szkolenia łatwiej nam dotrzeć do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych niż w przypadku stacjonarnych spotkań — wspomina Krzysztof Sołtysik.

Dzięki działaniom online Termofol zaczął docierać do coraz większego grona firm zainteresowanych współpracą, jednocześnie mocno edukując w zakresie swoich rozwiązań.

— Miesięcznie szkoliliśmy od 50 do 60 osób, które następnie w swoich miejscowościach i okręgach sprzedażowych wychodziły z ofertą naszych produktów do klientów końcowych. To była główna droga do pokonania problemu braku edukacji — tłumaczy Krzysztof Sołtysik.

Równocześnie Termofol postawił na działania reklamowe, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w internecie, a także na cykliczne projekty CSR. Takie połączenie działań edukacyjnych i promocyjnych pozwoliło firmie rozwinąć skrzydła.

Wiedza i doświadczenie, które zdobyliśmy w branży elektrycznych systemów grzewczych, pozwoliły zaoferować klientom najwyższej jakości produkty spełniające surowe normy jakości oraz posiadające certyfikaty polskich i europejskich instytucji badawczych.

Krzysztof Sołtysik, dyrektor ds. sprzedaży w Termofol

Rynki międzynarodowe

Początkowo Termofol prowadził sprzedaż wyłącznie w województwie małopolskim w okolicach Krakowa. Jednak wraz ze wzrostem skali prowadzonych działań reklamowych i szkoleniowych wśród partnerskich firm wykonawczych rozpoczęto sprzedaż na terenie całego kraju. Niedługo po tym firma rozpoczęła ekspansję zagraniczną, za której rozwój odpowiedzialny jest jej dział eksportu. Po siedmiu latach działalności Termofol rozprowadza swoje produkty do ponad 40 krajów, w których ma centra dystrybucyjne, a także prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami w Europie Zachodniej oraz w USA. Dodatkowo produkty te dostępne są w ramach współpracy z dużymi sieciami sprzedaży na krajowych rynkach, w których ofercie znajdują się rozwiązania firmy. Z roku na rok dynamika sprzedaży eksportowej rośnie — obecnie na eksport przypada 50 proc. całkowitej sprzedaży firmy. Wraz z rozwojem firma tworzyła nowe rozwiązania i poszerzała swoją ofertę, odpowiadając tym samym na powstające na rynku zapotrzebowanie. Obecnie Termofol zatrudnia już ponad 40 osób i oferuje zarówno folie i maty grzewcze wykorzystujące do działania podczerwień, systemy fotowoltaiczne kompatybilne z systemami grzewczymi, jak i kompleksowe usługi z zakresu doboru, projektowania, wykonywania i montażu instalacji grzewczych.

Innowacyjność i serwis

Tym, co wyróżnia Termofol na tle innych firm z branży alternatywnych systemów ogrzewania, jest przede wszystkim innowacyjność i stworzenie rozwiązania innego niż dotychczas wykorzystywane. Niezwykle ważna jest także wysoka jakość tworzonych produktów i oferowanych usług. Świadczyć o niej mogą choćby liczne nagrody oraz wyróżnienia branżowe i konsumenckie otrzymane przez firmę, w tym zdobyty w tym roku po raz kolejny Laur Klienta, a także po raz czwarty prestiżowy tytuł Dobrej Marki 2022. Firma przykłada także ogromną wagę do obsługi klienta, a także do edukacji swoich współpracowników i partnerów biznesowych.

Znaczącym wyróżnikiem jest również autorski system projektowy opracowany przez firmę — Termofol Designer, z którego obecnie korzysta wiele firm w Polsce. Dzięki niemu w prosty i łatwy sposób można planować i wykonywać projekty związane z systemami ogrzewania, a także przygotowywać oferty handlowe dla klientów. Zapytany o to, co miało największy wpływ na sukces firmy, Krzysztof Sołtysik odpowiada, że przede wszystkim są to jasne zasady współpracy z firmą, a także obsługa klienta i oferowane przez nią kompleksowe wsparcie na każdym etapie.

— Wizja, misja i wartości są dla nas inspiracją w codziennej pracy i definiują nasz sposób funkcjonowania. Naszą domeną jest najwyższy poziom obsługi klienta i tego się cały czas trzymamy — mówi Krzysztof Sołtysik.

źródło: Termofol
źródło: Termofol

Firma zapewnia dostęp do platform szkoleniowych oraz autorskiego programu Designer, pełne wsparcie wykwalifikowanego serwisu i działu technicznego, wsparcie marketingowe. Stale weryfikuje jakość, korzysta z doświadczonych specjalistów świadczących usługi w zakresie projektowania, przygotowywania i realizowania projektów z zakresu ogrzewania opartego na podczerwieni.

— Cały czas się kształcimy, podnosimy swoje kwalifikacje, doskonalimy umiejętności. Wiedza i doświadczenie, które zdobyliśmy w branży elektrycznych systemów, pozwoliły zaoferować klientom najwyższej jakości produkty spełniające surowe normy jakości oraz posiadające certyfikaty polskich i europejskich instytucji badawczych — mówi Krzysztof Sołtysik.

Plany na przyszłość

W 2023 r. Termofol planuje skupienie się przede wszystkim na poszerzeniu zespołu, dalszym rozwoju i wejściu w nowe zakresy działalności. Jednym z takich działań będzie wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów wykorzystujących ledowe oświetlenie szynowe.

Termofol duży nacisk kładzie na ukończenie i otwarcie w przyszłym roku własnej fabryki folii grzewczej, co pozwoli mu stać się pierwszą firmą w Europie, która się na to zdecydowała.

— Budowana fabryka jest dla nas dużym przedsięwzięciem po stronie logistycznej i merytorycznej. Po zrealizowaniu tego projektu postawimy sobie nowe, ambitne cele — dodaje Krzysztof Sołtysik.

W nadchodzącym roku firma pojawi się na targach we Frankfurcie, w ramach których zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania celem ich promocji na rynkach zachodnich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane