Znane nazwisko podbiło kurs DGA

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 29-11-2007, 00:00

Dzięki pojawieniu się Romana Karkosika w akcjonariacie zarząd doradczej spółki jest spokojniejszy o powodzenie emisji.

Dzięki pojawieniu się Romana Karkosika w akcjonariacie zarząd doradczej spółki jest spokojniejszy o powodzenie emisji.

Magia nazwiska wciąż działa. Wczoraj kurs akcji DGA zwyżkował o 14,8 proc. — do 7,9 zł, a prawa do akcji podrożały o 12,7 proc. — do 12,4 zł po tym, jak okazało się, że w spółkę zainwestował Roman Karkosik. Znany inwestor kupił prawa do akcji, które dadzą mu niemal 10-procentowy udział w podwyższonym kapitale poznańskiej firmy. Podkreślił, że jego inwestycja ma charakter finansowy. Do tej pory kupował walory spółek przemysłowych, a domeną DGA jest doradztwo biznesowe, badania rynkowe i pomoc w staraniach o pieniądze z Unii Europejskiej.

— Pojawienie się w akcjonariacie pana Romana Karkosika to długofalowo bardzo dobra informacja dla spółki — nie kryje zadowolenia Andrzej Głowacki, prezes i główny akcjonariusz DGA.

Przyznaje jednocześnie, że to dobry czynnik motywacyjny dla zarządu.

— Pan Karkosik jak każdy inwestor oczekuje dobrych wyników i satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji. To nas dodatkowo zmobilizuje — tłumaczy Andrzej Głowacki.

Prezes przyznaje, że dzięki kredytowi zaufania od znanego inwestora większe szanse powodzenia ma emisja akcji DGA. Terminy zapisów już były przesuwane z powodu niekorzystnego klimatu na giełdzie. Do czasu rozpoczęcia zapisów (3 grudnia) zarząd wstrzymał się właściwie z negocjacjami z dwiema firmami, które chce przejąć. Andrzej Głowacki podkreśla, że DGA nie zrezygnowało z zakupów, lecz jedynie chce zaczekać, by wyjaśniło się, na jaką kwotę z emisji spółka może liczyć. Maksymalnie może być to 15,8 mln zł, nie uwzględniając kosztów oferty.

Z nazwiskiem Romana Karkosika wiąże się jeszcze jedna potencjalna korzyść dla spółki, choć na razie oficjalnie żadnych decyzji nie ma.

— Spółki z portfela pana Karkosika wydają co roku znaczne sumy na usługi doradcze i dostrzegam tu pole do potencjalnej współpracy — mówi Andrzej Głowacki.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane