11 bit studios tuż przed ofensywą marketingową

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-09-19 15:54

Niebawem minie embargo informacyjne na kluczowe gry giełdowej spółki i do graczy trafią nowe materiały marketingowe, w tym trailery z fragmentami rozgrywki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • kiedy skończy się embargo na materiały dotyczące „Frostpunka 2” i „The Alters”
  • czy przy okazji kampanii zostaną ogłoszone daty premiery
  • czy Projekt N był już publicznie prezentowany
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Notowane na warszawskiej giełdzie 11 bit studios, którego kapitalizacja przekracza 1,6 mld zł, jest w przełomowym momencie. W pierwszej połowie 2024 r. na rynek trafią jego dwie flagowe gry: „Frostpunk 2” i „The Alters”. Największe nadzieje firma wiąże z pierwszą. „Frostpunk” to znana marka – pierwsza część przyciągnęła kilka milionów graczy, a 11 bit studios liczy, że druga odniesie jeszcze większy sukces. Natomiast „The Alters” to zupełnie nowy tytuł.

Obie gry były prezentowane na niedawnych targach Gamscom i Pax West. Od dziennikarzy, którzy się z nimi zapoznali, nieoficjalnie płynęły pozytywne komentarze. Na materiały z gier i recenzje 11 bit studios nałożyło embargo.

- Embargo zostanie zniesione bardzo niedługo. Mamy nadzieję, że materiały będą miały pozytywny wydźwięk - mówi Dariusz Wolak, szef relacji inwestorskich w firmie.

Studio czeka ze zniesieniem embarga, bo przy okazji chce zaprezentować nowe materiały, w tym tzw. trailery, nad którymi kończy prace.

- Obecnie są szlifowane. Będą zawierały elementy gameplay’u [rozgrywki - red.]. Inwestorzy znajdą w nich ciekawe informacje, które pomogą oszacować im potencjał gry – mówi przedstawiciel spółki.

W ciągu miesiąca ma też ruszyć kampania marketingowa gry z portfolio wydawniczego o roboczej nazwie Projekt N, której premiera zaplanowana jest w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na razie wiadomo bardzo niewiele. Dariusz Wolak ujawnia, że projekt zaistniał już w przestrzeni publicznej, nie był jednak kojarzony z 11 bit studios.

- Gra doskonale wpisuje się w nasze portfolio i misję – mówi szef relacji inwestorskich.

Podczas nadchodzącej kampanii firma nie poda terminów premier. Dariusz Wolak informuje, że zrobi to z jedno-, dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Niedługo natomiast ma zostać ogłoszona data premiery wyprodukowanej przez Fools Theory gry „The Thaumaturge” z portfolio wydawniczego 11 bit studios. Tytuł powinien się ukazać jeszcze w tym roku.