916 mln zł skorygowanego EBITDA Allegro w II kwartale. Podwyższyło prognozy na 2025 rok

PAP Biznes
opublikowano: 2025-09-18 06:55

Skorygowana EBITDA grupy Allegro w drugim kwartale 2025 roku wzrosła o 20,1 proc. rok do roku do 916,1 mln zł - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 879,6 mln zł skorygowanej EBITDA. Grupa podnosi oczekiwania na 2025 rok, zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody grupy wzrosły w drugim kwartale o 10,2 proc. do 2,972 mld zł wobec 2,932 mld zł konsensusu.

W Polsce przychody Allegro w drugim kwartale wzrosły o 18,1 proc.

Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w grupie Allegro wzrosła o 9 proc. rdr. W Polsce wzrost GMV wyniósł 9,8 proc.

Po I półroczu grupa Allegro ma 1,665.4 mln zł skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rdr. Przychody po I półroczu wynoszą 5,594.1 mln zł i są wyższe rdr o 8,2 proc.

Grupa Allegro podnosi oczekiwania na 2025 rok, zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.

Wcześniej spółka przewidywała, że przychody w 2025 roku wzrosną w przedziale 7-11 proc., a skorygowana EBITDA w przedziale 10-17 proc.

Wzrost GMV grupy zakładany jest na 9-10 proc.

Allegro podniosło też oczekiwania co do wyników segmentu działalności w Polsce. Oczekuje w 2025 r. wzrostu skorygowanej EBITDA o 10-12 proc. (wcześniej zakładane 8-12 proc. wzrostu) i wzrostu przychodów o 16-18 proc. (wcześniej zakładane 14-17 proc. wzrostu).

CAPEX grupy Allegro ma wynieść w tym roku 0,95 mld zł - 1,1 mld zł.

"Allegro miało świetny drugi kwartał. Wzrost GMV w Polsce przyspieszył sekwencyjnie do 9,8 proc. r/r, podczas gdy w Segmencie międzynarodowym wyniósł aż 61 proc. r/r. Zgodnie z oczekiwaniami, marcowe korekty w modelu współfinansowania przyspieszyły wzrost przychodów w Polsce do 18,1 proc. r/r, wspomagając też wzrost skorygowanego zysku EBITDA, który przyspieszył do 14,2 proc. r/r” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jon Eastick, CFO Allegro.

"Poczyniliśmy duże postępy po stronie operacyjnej. Udział dostaw zarządzanych przez Allegro wzrósł dzięki Allegro Delivery o kolejne 4,6 pp do 34 proc. przesyłek w Polsce. Zakończyliśmy też transformację przejętych marek Grupy MALL w efektywnych sprzedających na nowych marketplace’ach Allegro. Pod względem finansowym Allegro rozwijało się równie dynamicznie: marża w Polsce wzrosła o 0,24 pp do 6,27 proc., a dźwignia finansowa spadła o 0,32 pp do 0,72x skorygowanego zysku EBITDA. Pozwoliło nam to zawęzić cele na 2025 rok i podnieść oczekiwania dotyczące przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w Polsce i w grupie" - dodał CFO.

W prezentacji grupa podała, że wzrost GMV Grupy w ujęciu rok do roku w trzecim kwartale poprawił się nieznacznie w porównaniu z pierwszym półroczem, utrzymując się na wysokim poziomie jednocyfrowym. Z kolei w Polsce w bieżącym kwartale wzrost GMV stopniowo przyspieszał, osiągając około 10 proc. w ujęciu rok do roku.

Allegro ma ogółem 21,1 miliona aktywnych kupujących po wzroście o 840 tys. rok do roku.

Liczba aktywnych kupujących w Polsce osiągnęła poziom 15,2 miliona, a ich średnie wydatki wzrosły o 8 proc. rok do roku.

Allegro Delivery oferuje sieć około 33 tys. automatów paczkowych i około 37 tys. innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i DPD. Jak podano, dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł do 34 proc.

Allegro podało, że GMV na nowych marketplace’ach Allegro wzrosła o 61 proc. rok doroku przy dwukrotnie wyższych przychodach.

"Chcemy przyspieszyć wzrost w Polsce i poza nią, dalej zwiększając naszą efektywność, rozwijając nowe kategorie produktów i usług oraz poprzez strategiczne partnerstwa. (... ) Łączymy miliony międzynarodowych konsumentów z tysiącami firm w całym regionie jako największy marketplace założony w Europie. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że wiemy, jak to robić sprawnie i skutecznie, co stanowi solidny fundament dla naszych planów. Dopiero zaczynamy" - powiedział prezes Allegro Marcin Kuśmierz.