Od stycznia do końca września 2025 r. Allegro zwiększyło przychody o 9,5 proc., do 8,54 mld zł, skorygowaną EBITDA o 16,9 proc., do 2,58 mld zł, a zysk netto o 37,9 proc., do 1,08 mld zł. W samym III kwartale przychody grupy poszły w górę o 12,2 proc., do 2,94 mld zł, skorygowana EBITDA o 23,9 proc., do 910,9 mln zł, a zysk netto o 105,2 proc., do 396,2 mln zł. GMV – łączna wartość obrotów na platformie – przyspieszył w Polsce o 10,4 proc., a na rynkach zagranicznych o 56 proc.
Korekta GMV i kursu akcji
Choć wyniki są lepsze od oczekiwań analityków, kurs akcji spadł o ponad 1,5 proc., podczas gdy WIG20 lekko rósł. Allegro obniżyło bowiem prognozę wzrostu GMV w Polsce na ten rok do 8–9 proc. z 9–10 proc. – i skorygowało jego oczekiwany poziom do 69,1–69,7 mld zł. Powodem jest m.in. słabszy początek listopada i opóźnienie spodziewanego wzrostu popytu na ofertę zimową.
Bez zmian pozostały prognozy dotyczące przychodów, które w 2025 r. mają wynieść 11,9–12,1 mld zł, a także oczekiwania wobec skorygowanej EBITDA na poziomie 3,4–3,5 mld zł oraz nakłady inwestycyjne na poziomie 0,95–1,1 mld zł.
– Analizujemy kierunki rozwoju i przygotowujemy aktualizację strategii, którą chcemy przedstawić w pierwszych miesiącach 2026 r. – mówi Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.
Handel online ma dobre perspektywy
Szef spółki podkreśla, że za wynikami stoi rosnąca skala działalności, rozwój nowych usług oraz poszerzenie oferty produktowej.
– Mamy ponad 21 mln aktywnych kupujących, rosnącą liczbę merchantów i jeden z największych ekosystemów usług e-commerce w Europie Środkowej. To mocne fundamenty wzrostu – mówi Marcin Kuśmierz.
Udział e-commerce w polskim handlu nadal nie przekracza 10 proc. Zdaniem szefa spółki pozostawia to firmie sporą przestrzeń do dalszego wzrostu.
– E-commerce ma nadal mały udział w całym handlu detalicznym. To ogromny potencjał. Mamy apetyt, by przekonywać klientów kupujących dziś offline, by przenosili zakupy do online i żeby część tego rynku trafiła do Allegro – mówi prezes spółki.
Zwraca uwagę, że jednym z motorów wzrostu jest segment usług finansowych. Allegro Pay odpowiada już za ponad 15 proc. zakupów na platformie, a współpraca z PKO BP ma wzmocnić konwersję i częstotliwość zakupów. Program obejmuje m.in. błyskawiczne płatności z cashbackiem oraz finansowanie dla sprzedawców.
Coraz więcej automatów
Grupa inwestuje w logistykę. Obecnie ma ponad 70 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych i przyspiesza tempo instalacji własnych urządzeń Allegro One. Rozwija również program lojalnościowy Smart! i rozszerza współpracę z globalnymi markami, co – jak podkreśla kierownictwo – wzmacnia atrakcyjność platformy i lojalność użytkowników.
W szybkim tempie rośnie biznes zagraniczny - o blisko 60 proc. w trzecim kwartale. Liczba kupujących w Czechach, na Słowacji i Węgrzech przekroczyła 4 mln.
– Widzimy szybkie przyswajanie modelu marketplace’owego na rynkach regionu i coraz więcej transakcji cross-border. To napędza GMV całej grupy – mówi prezes Allegro.
Allegro testuje AI
Allegro rozbudowuje także kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji. Spółka testuje już asystenta zakupowego, który pomaga użytkownikom szybciej wybrać właściwe produkty.
– Widzimy, że to narzędzie zwiększa konwersję wśród użytkowników, którzy mają do niego dostęp. Ten sposób kupowania dla wielu klientów okazuje się bardzo intuicyjny i wspierający – mówi Marcin Kuśmierz.
Menedżer zapowiada kolejne wdrożenia oparte na AI, które mają poprawiać doświadczenie zakupowe oraz wspierać sprzedawców.
Współpraca z operatorami logistycznymi
Podczas konferencji wynikowej prezes Allegro został zapytany o relacje z operatorami logistycznymi.
– Wszystkie usługi InPostu są dostępne tak, jak były. Umowa jest realizowana zgodnie z zapisami i duchem porozumienia. Chcemy mieć na platformie wszystkich kluczowych dostawców, bo szeroki wybór metod dostawy jest dla nas priorytetem – zapewnia Marcin Kuśmierz.
Spółka rozwija jednocześnie współpracę z innymi partnerami logistycznymi – w ostatnich kwartałach do programu Allegro Delivery dołączyły m.in. DHL i DPD.
