Allegro poprawia wyniki, ale obniża prognozę wzrostu sprzedaży. Kurs akcji w dół

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-11-20 17:31

Trzeci kwartał był mocny, ale mimo wyników powyżej konsensusu Allegro obniżyło prognozy, tłumacząc to słabszym popytem z początku listopada. Spółka zapowiada aktualizację strategii na początku 2026 r.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie wyniki notuje Allegro
  • kiedy Allegro przedstawi aktualizację strategii
  • jak wyglądają relacje Allegro z operatorami logistycznymi
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Od stycznia do końca września 2025 r. Allegro zwiększyło przychody o 9,5 proc., do 8,54 mld zł, skorygowaną EBITDA o 16,9 proc., do 2,58 mld zł, a zysk netto o 37,9 proc., do 1,08 mld zł. W samym III kwartale przychody grupy poszły w górę o 12,2 proc., do 2,94 mld zł, skorygowana EBITDA o 23,9 proc., do 910,9 mln zł, a zysk netto o 105,2 proc., do 396,2 mln zł. GMV – łączna wartość obrotów na platformie – przyspieszył w Polsce o 10,4 proc., a na rynkach zagranicznych o 56 proc.

Korekta GMV i kursu akcji

Choć wyniki są lepsze od oczekiwań analityków, kurs akcji spadł o ponad 1,5 proc., podczas gdy WIG20 lekko rósł. Allegro obniżyło bowiem prognozę wzrostu GMV w Polsce na ten rok do 8–9 proc. z 9–10 proc. – i skorygowało jego oczekiwany poziom do 69,1–69,7 mld zł. Powodem jest m.in. słabszy początek listopada i opóźnienie spodziewanego wzrostu popytu na ofertę zimową.

Bez zmian pozostały prognozy dotyczące przychodów, które w 2025 r. mają wynieść 11,9–12,1 mld zł, a także oczekiwania wobec skorygowanej EBITDA na poziomie 3,4–3,5 mld zł oraz nakłady inwestycyjne na poziomie 0,95–1,1 mld zł.

– Analizujemy kierunki rozwoju i przygotowujemy aktualizację strategii, którą chcemy przedstawić w pierwszych miesiącach 2026 r. – mówi Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.

Handel online ma dobre perspektywy

Szef spółki podkreśla, że za wynikami stoi rosnąca skala działalności, rozwój nowych usług oraz poszerzenie oferty produktowej.

Mamy ponad 21 mln aktywnych kupujących, rosnącą liczbę merchantów i jeden z największych ekosystemów usług e-commerce w Europie Środkowej. To mocne fundamenty wzrostu – mówi Marcin Kuśmierz.

Udział e-commerce w polskim handlu nadal nie przekracza 10 proc. Zdaniem szefa spółki pozostawia to firmie sporą przestrzeń do dalszego wzrostu.

– E-commerce ma nadal mały udział w całym handlu detalicznym. To ogromny potencjał. Mamy apetyt, by przekonywać klientów kupujących dziś offline, by przenosili zakupy do online i żeby część tego rynku trafiła do Allegro – mówi prezes spółki.

Zwraca uwagę, że jednym z motorów wzrostu jest segment usług finansowych. Allegro Pay odpowiada już za ponad 15 proc. zakupów na platformie, a współpraca z PKO BP ma wzmocnić konwersję i częstotliwość zakupów. Program obejmuje m.in. błyskawiczne płatności z cashbackiem oraz finansowanie dla sprzedawców.

Coraz więcej automatów

Grupa inwestuje w logistykę. Obecnie ma ponad 70 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych i przyspiesza tempo instalacji własnych urządzeń Allegro One. Rozwija również program lojalnościowy Smart! i rozszerza współpracę z globalnymi markami, co – jak podkreśla kierownictwo – wzmacnia atrakcyjność platformy i lojalność użytkowników.

W szybkim tempie rośnie biznes zagraniczny - o blisko 60 proc. w trzecim kwartale. Liczba kupujących w Czechach, na Słowacji i Węgrzech przekroczyła 4 mln.

– Widzimy szybkie przyswajanie modelu marketplace’owego na rynkach regionu i coraz więcej transakcji cross-border. To napędza GMV całej grupy – mówi prezes Allegro.

Allegro testuje AI

Allegro rozbudowuje także kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji. Spółka testuje już asystenta zakupowego, który pomaga użytkownikom szybciej wybrać właściwe produkty.

– Widzimy, że to narzędzie zwiększa konwersję wśród użytkowników, którzy mają do niego dostęp. Ten sposób kupowania dla wielu klientów okazuje się bardzo intuicyjny i wspierający – mówi Marcin Kuśmierz.

Menedżer zapowiada kolejne wdrożenia oparte na AI, które mają poprawiać doświadczenie zakupowe oraz wspierać sprzedawców.

Współpraca z operatorami logistycznymi

Podczas konferencji wynikowej prezes Allegro został zapytany o relacje z operatorami logistycznymi.

– Wszystkie usługi InPostu są dostępne tak, jak były. Umowa jest realizowana zgodnie z zapisami i duchem porozumienia. Chcemy mieć na platformie wszystkich kluczowych dostawców, bo szeroki wybór metod dostawy jest dla nas priorytetem – zapewnia Marcin Kuśmierz.

Spółka rozwija jednocześnie współpracę z innymi partnerami logistycznymi – w ostatnich kwartałach do programu Allegro Delivery dołączyły m.in. DHL i DPD.